تا 30 سال آینده بسیاری از مشاغل حذف خواهد شد

تا 30 سال آینده بسیاری از مشاغل حذف خواهد شد

دبیر علمی هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا 30 سال آینده اگر کشور همراه با جهان پیشرفت کند، بسیاری از مشاغل حذف خواهد شد.

پنجشنبه 28 آذر 1398 ساعت 4:24

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

حمیدرضا کوشا امروز 27 آذرماه در هفدهمین همایش ملی‌دانشجویی مهندسی صنایع که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری چنین همایش‌هایی  ارائه دستاوردها و نتایج تحقیقات است و مخاطب ما در این همایش دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود: همچنین یک پنل ارائه مقالات نیز در پایان برنامه که فرداست، برگزار خواهد شد که دوستان علاقه‌مند به نتایج تحقیقات و دستاوردهای این همایش می‌توانند در این پنل شرکت کنند و سؤالات خود را مطرح کنند.

دبیر علمی هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع، بیان کرد: هدف دوم همایش‌ها این است که در قالب کارگاه‌ها آموزش‌های فشرده‌ای را فرا بگیرند و تمرکز اصلی این همایش برگزاری همین کارگاه‌هاست. این کارگاه‌ها در بازه زمانی دو ساعت و در قالب چهار بازه زمانی در امروز و دو بازه زمانی در فردا برگزار خواهد شد.

کوشا خاطرنشان کرد: اساتیدی که مسؤولیت برگزاری کارگاه‌ها را بر عهده دارند کسانی هستند که از تجربه پژوهش و دانش عمیق در این حوزه برخوردار هستند و لازم به ذکر است که دو ساعت حضور در این کارگاه‌ها به اندازه 20 ساعت مطالعه خروجی دارد. بسیاری از نکات مطرح شده در این کارگاه‌ها بر اساس تجربه کسب شده و در هیچ کتابی به آن اشاره نشده است.

وی اضافه کرد: برخی از ارائه‌ها در برخی موضوعات محدود بسیار عمیق می‌شود و برخی دیگر دیدگاه‌های جدیدی را به شما ارائه می‌کند و شما هستید که باید در موضوعات مختلف مطالعه بیشتری انجام دهید و در واقع این کارگاه‌ها نقطه شروع است.

دبیر علمی هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع، تصریح کرد: در هر بازه زمانی سه کارگاه موازی برگزار می‌شود و شما دانشجویان براساس علایق خود می‌توانید در این کارگاه‌ها شرکت کنید. ما تلاش کردیم تا تمام حوزه‌های ارزشمندی که در دنیا مطرح می‌شود را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: این کارگاه‌ها و پنل‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد زیرا ما در دورانی متفاوت از 30 الی 40 سال قبل هستیم و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا 30 سال آینده اگر کشور همراه با جهان پیشرفت کند، بسیاری از مشاغل حذف خواهد شد و تصور اینکه بعد از فارغ التحصیلی بتوانید در یک شرکت به مدت 30 سال کار کنید بسیار دور از ذهن است و بسیاری از مشاغل دیگر وجود خارجی نخواهند داشت.

دبیر علمی هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع، گفت: خوشبختانه برای مهندسی صنایع در آینده نزدیک چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، اما باید دقت کنیم که حوزه‌هایی در آینده کاربردی‌تر است و یادمان نرود که نسل شما نسبت به نسل قدیم دشواری‌های بیشتری دارد و آینده کاری ما در هاله‌ای از ابهام خواهد بود.

کوشا بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این همایش شبکه‌سازی است و در این همایش‌ها می‌توانیم ارتباطات خوبی برقرار کنیم زیرا برای موفقیت در کار به دانش و ارتباطات نیاز داریم.

در بخش دیگری از این همایش، مریم جعفری، دبیر اتحادیه‌های انجمن‌های علمی و مهندسی صنایع کشور، بیان کرد: این همایش از دهه 70 استارت خورده است اما چندسالی منقطع شد و مجدد در سال 95 چهاردهمین دوره این همایش در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

 حمیدرضا پوررضا، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: در برگزاری یک همایش دانشجویان یاد می‌گیرند که کار تشکیلاتی انجام دهند و معتقدم که این فضا و شرایط بهترین فرصت برای کسب تجربه دانشجویان است. من همیشه به دانشجویان تاکید می‌کنم که امکانات دانشگاه شرایط بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند تا بدون پرداخت هزینه‌ای سعی و خطا کنید.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 438

ثبت نظر

ارسال