تأیید صلاحیت بیش از ۲۰۰ رئیس دانشگاه در کمیته تأیید صلاحیت

تأیید صلاحیت بیش از ۲۰۰ رئیس دانشگاه در کمیته تأیید صلاحیت

دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­‌ه گفت: این کمیته تاکنون ۳۵ جلسه برگزار کرده و طی این جلسات، بررسی و تأیید صلاحیت بیش از ۲۰۰ نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور انجام شده است.

سه شنبه 12 آذر 1398 ساعت 6:27

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر نگاهداری دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­‌ها در آستانه سی و پنجمین سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از وظایف عمده و مستمر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بدو شکل‌گیری تا کنون؛ بررسی و تأیید صلاحیت رؤسای پیشنهادی دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دکتر نگاهداری ادامه داد: در جلسه ۷۶۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۵ خرداد ۹۴، بعد از پیشنهاد مشترک وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تصویب و تأیید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای با عنوان «کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها»‌ برای انجام این وظیفه تشکیل شد.

وی افزود: اعضای این کمیته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی (صرفاً درخصوص رؤسای استانی دانشگاه آزاد) هستند.

دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­ها گفت: تلاش این کمیته ایجاد زمینه لازم برای تسریع در فرآیند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور طبق بند «ب» ماده ۴ آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری است.

دکتر نگاهداری با تأکید بر تشکیل مستمر جلسات کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­‌ها گفت: تاکنون ۳۵ جلسه کمیته مذکور با حضور تمامی اعضا برگزار شده و طی این جلسات؛ بررسی و تأیید صلاحیت بیش از ۲۰۰ نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور انجام شده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­ها در پایان نیز گفت: از تعداد رؤسای تأیید شده، ۱۱۲ نفر مربوط به دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۴۱ نفر مربوط به دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۴۹ نفر نیز مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 400

ثبت نظر

ارسال