بهترین راه فرار از نگاه سیستمی نسبت‌دادن مسائل کشور به احتمال وجود توطئه است

بهترین راه فرار از نگاه سیستمی نسبت‌دادن مسائل کشور به احتمال وجود توطئه است

رئیس هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع با اشاره به اینکه بهترین راه برای فرار از نگاه سیستمی این است که مسائل کشور را به احتمال وجود توطئه نسبت دهیم، گفت: به نظر من یکی از دردهای این کشور عدم وجود تفکر سیستمی است زیرا بنزین گران می‌شود و بعد از آن از افزایش قیمت دلار تعجب می‌کنیم.

پنجشنبه 28 آذر 1398 ساعت 4:24

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

فرزاد دهقانیان در هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: متولی این همایش اتحادیه انجمن‌های دانشجویی سراسر کشور در حوزه مهندسی صنایع است. این اتحادیه دارای نمایندگانی از تمام گروه‌های مهندسی صنایع سراسر کشور است و ظاهرا هر سال در یک دانشگاه این همایش را برگزار می‌کند و امسال دانشگاه فردوسی برگزارکننده این همایش شده است.

وی افزود: نکته‌ای که در رابطه با این همایش مورد توجه قرار می‌گیرد، شماره این همایش یعنی هفدهمین است. امسال در بهمن ماه شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود و معمولا این همایش دانشجویی پیش‌رویداد این همایش بین‌المللی است و انشاالله در تابستان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

رئیس هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع بیان کرد: یکی از تفاوت‌های اساسی همایش دانشجویی این است که محور آن مقاله نیست و مخاطبان اصلی آن دانشجویان مقطع کارشناسی هستند اما کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌محور و مخاطبان اصلی آن دانشجویان تحصلات تکمیلی هستند همچنین تنها یک پنل ارائه مهارت و تعدای کارگاه مختلف و پنل تخصصی توسط اساتید برگزار خواهد شد.

دهقانیان در خصوص علت حضور در همایش‌ها خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نکات همایش ایجاد بستر فکری و رسیدن به درک مشترک از موضوع همایش است. نکته دوم بحت "نت‌ورکینگ" است یعنی شما با حضور فیزیکی در این همایش‌ها می‌توانید با دانشجویان و اساتید مختلف آشنا شوید و ارتباطات و پژوهش‌های خوبی را با آنان ایجاد کنید. نکته سوم این است که همایش محل سیر و سیاحت است و به واسطه آن می‌توانید به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنید.

وی اضافه کرد: مهندسی صنایع در تعریف کلاسیک به معنای طرح، بهبود و نصب سیستم‌های متشکل از تجهیزات و اصلاحات است و یکی از تهدیداتی که در این زمینه وجود دارد این است که رشته‌های دیگر با ورود برخی حوزه‌های تخصصی مهندسی صنایع سبب تهدید این رشته می‌شود  به عنوان مثال ممکن است دانشجوی رشته عمران و شیمی در چند دوره کنترل پروژه شرکت کند و معتقد باشد که خود این کار را یاد گرفته و دیگر نیازی به دریافت کمک از مهندسین صنایع نداشته باشد.

رئیس هفدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع تصریح کرد:  بنده نگران این موضوع نیستم زیرا وجه تمایز یک مهندس صنایع با دیگر رشته‌ها داشتن نگاه سیستمی و تفکر بهبود مسمر است و لازمه کسب این مهارت‌ها طی کردن دوره‌های طولانی در این رشته است و دانشجویان درس‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند.

دهقانیان عنوان کرد: به نظر من یکی از دردهای این کشور نبود تفکر سیستمی است زیرا بنزین گران می‌شود و بعد از آن از افزایش قیمت دلار تعجب می‌کنیم. بهترین راه برای فرار از نگاه سیستمی این است که مسائل کشور را به احتمال وجود توطئه نسبت دهیم.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 352

ثبت نظر

ارسال