بررسی نقش علوم متالوگرافی در ساخت قطعات صنعتی

بررسی نقش علوم متالوگرافی در ساخت قطعات صنعتی

با توجه به نقش کلیدی علوم متالوگرافی در طراحی و ساخت قطعات، از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر چهارمین دوره مسابقات متالوگرافی در آبان ماه برگزار می‌شود.

شنبه 23 شهریور 1398 ساعت 12:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، مسابقه سراسری متالوگرافی یکی از ۶ رویداد اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی مواد و متالورژی است که تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هرساله به میزبانی دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

چهارمین دوره این مسابقات، در روزهای اول و دوم آبان ماه امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به ریاست دکتر موسوی خوئی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن و متالورژی برگزار خواهد شد.

مسابقات ملی متالوگرافی، رقابتی در حوزه علم بلورشناسی و متالوگرافی است و در این علم با آماده‌سازی نمونه‌های فلزی، شرایط برای مطالعه ریزساختار فلزات مهیا می‌شود و سپس به کمک ابزارهای دقیق و بررسی فازهای تشکیل‌دهنده‌ نمونه، به پیش‌بینی خواص و عملکرد قطعه موردنظر پرداخته می‌شود.

درک رابطه میان خواص میکروسکوپی و ریزساختار قطعات، نقش کلیدی در توسعه و تولید محصول ایفا می‌کند؛ از این رو تقریبا هر قطعه صنعتی یک مرحله متالوگرافی را پشت سر می‌گذارد.

با توجه به اهمیت علم متالوگرافی در صنعت تولید قطعات، انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دومین بار میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده گرفت.

برگزاری کارگاه‌های جانبی از برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات است که از آن جمله می‌توان به کارگاه‌های "شناسایی و انتخاب مواد" اشاره کرد که در روز ۲۸ شهریور برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، کارگاه‌های "کلید فولاد و بازیافت باتری‌های مستعمل" در روز ۱۸ مهر و کارگاه "مقاله‌نویسی" در روز ۲۵ مهر ماه جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 359

ثبت نظر

ارسال