بررسی ده‌ها مورد مشکوکِ به سارس در چین

بررسی ده‌ها مورد مشکوکِ به سارس در چین

بستری شدن نزدیک به ۳۰ بیمار با علائم "شبه ذات الریه" در چین، نگرانی عمومی از شیوع سندرم تنفسی حاد (سارس) را برانگیخته و دولت این کشور را نیز مصمم کرده تا بازرسی‌ها و تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 0:7

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، کمیسیون بهداشت ملی چین پس از ابتلای غیرمعمول بیش از ۲۴ نفر به بیماری ذات‌الریه در منطقه، تیمی از متخصصان را به شهر "ووهان" استان "هوبئی" اعزام کرده است تا امور مربوط به بازرسی و تشخیص علت این اتفاق را آغاز کنند.

این اقدام به دنبال هشدار کمیته بهداشت شهرداری ووهان صورت گرفت که نشان داد بیمارستان‌های منطقه با مراجعه تعداد زیادی از بیماران با نشانه‌های ذات‌الریه با علت نامشخص مواجه شده‌اند.

رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند که تاکنون دست‌کم ۲۷ نفر با این نشانه‌ها در بیمارستان‌های شهر "ووهان" بستری شده‌اند. از این تعداد حال هفت نفر وخیم اعلام شده و شرایط دیگر بیماران تحت کنترل است. هم‌چنین دو نفر از آن‌ها نیز طی روزهای آینده مرخص خواهند شد.

طبق اعلام مقامات بهداشتی شهر، علائم این ویروس مشابه علائم ذات‌الریه و آنفلوآنزای مرغی بوده اما علت بروز ناگهانی آن هنوز مشخص نشده و همچنان نمی‌توان گفت منشا و نوع این ویروس چیست.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، داده‌های سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که از نوامبر ۲۰۰۲ تا ژوئیه ۲۰۰۳ میلادی حدود ۳۴۸ نفر در چین به دلیل ابتلا به سندرم تنفسی حاد (SARS) جان باختند که منشا آن نیز استان "گوانگ‌دونگ" این کشور بوده است. در همین مدت زمان ۲۹۸ نفر دیگر نیز در هنگ کنگ به این ویروس مبتلا شده و جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 340

ثبت نظر

ارسال