بانوان در افزایش سطح سواد سلامت خانواده نقش کلیدی دارند

بانوان در افزایش سطح سواد سلامت خانواده نقش کلیدی دارند

قزوین- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:بانوان در افزایش سواد سلامت خانواده و هدایت به سمت زندگی سالم نقش کلیدی دارند و در اجرای طر«هر خانه یک پایگاه سلامت» باید مشارکت بیشتری کنند.

سه شنبه 12 آذر 1398 ساعت 0:37

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت پس از افتتاح طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استان قزوین عصر سه شنبه در مرکز خدمات جامع شهر محمدیه حضور یافت و با داوطلبان سفیر سلامت که کلاس های آموزشی خود را در اجرای طرح آغاز کرده بودند گفتگو کرد.

سعید نمکی به همراه استاندار قزوین در اولین کلاس آموزشی پس از افتتاح طرح شرکت کرد و چند دقیقه ای پای صحبت مدرس کارگاه نشست تا نحوه آموزش را بررسی و رصد کند.

وزیر بهداشت پس از شنیدن صحبت های کارشناس آموزش اظهارداشت: شما داوطلبان به عنوان سفیران سلامت نقش مهمی درپیشگیری از بیمارهای غیر واگیر در جمع خانواده خود و بستگان دارید و می توانید به کاهش هزینه های خود و کشور هم کمک کنید.

وی بیان کرد: سطح سواد خانواده ها در حوزه سلامت و بهداشت نسبت به سالهای گذشته بسیار تغییر کرده اما همچنان نیازمند تداوم آموزش های تخصصی هستیم و در این میان زنان و مادران نقش کلیدی در انتقال مفاهیم سلامتی دارند و می توانند در افزایش سطح سلامت همسر و فرزندان خود موثر باشند.

نمکی تصریح کرد: امروز با افزایش بسیار سنگین خرید تخت های بیمارستانی قادر نیستیم نیازهای کشور را به طور کامل تامین کنیم زیرا هر تخت بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و یک بیمارستان کوچک ۶۰ تختخوابی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد که تامین آن در این شرایط بسیار دشوار است و سالها زمان می برد لذا بهترین کار آشنایی با راههای پیشگیری است تا بیمار نشویم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم با استقبال خانواده ها از این طرح و اجرای موفق آن در استانهای قزوین، سمنان و شهر کاشان از سال آینده آن را در همه نقاط کشور عملیاتی کنیم.

با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در شهر محمدیه بیش از ۱۷۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند که ۴ پایگاه نیز برای اجرا در نظر گرفته شده است.  
   

کد خبر 4781887
تعداد بازدید : 467

ثبت نظر

ارسال