بارش 15 سانتیمتری برف در گردنه آهوان/ استان سمنان سردتر می‌شود

بارش 15 سانتیمتری برف در گردنه آهوان/ استان سمنان سردتر می‌شود

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از تداوم بارش‌ برف و باران در اکثر نقاط این استان خبر داد و گفت: دمای هوا از فردا 30 آبان‌ماه 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 15:58

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

فاطمه بناییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بارش برف و باران تا فردا در این استان ادامه دارد و از فردا بارش‌ها محدود به مناطق کوهستانی و شمالی استان خواهد شد.

وی از بارش 15 سانتیمتری برف در گردنه آهوان در محور پرتردد تهران مشهد خبر داد و افزود: همچنین در ایستگاه ملاده 13 و در فولادمحله 10 سانتیمتر برف ثبت شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بیشترین بارش باران در زمان‌آباد بیارجمند طی 24 ساعت اخیر خبر داد و گفت: در ایستگاه زمان‌آباد 22 میلیمتر بارندگی ثبت شده که بیشترین بارندگی 24 ساعت اخیر در استان بوده است. ضمن اینکه درباغستان 19.5، در قلعه‌بالا 16.5 میلیمتر و در لاسجرد 12 میلیمتر باران ثبت شده است.

بناییان با اشاره به بارش باران در اکثر شهرستان‌های این استان گفت: در بیارجمند 11.7 میلمیتر در شاهرود 7.6، در دامغان 4.6، گرمسار 4.5 و در سمنان 1.7 میلیمتر بارندگی به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها تا فردا صبح ادامه دارد افزود: میزان بارندگی‌ها از صبح فردا به بعد به تدریج کمتر و محدود به مناطق مرتفع و کوهستانی در شمال استان خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان همچنین از افزایش شدت بادها از فردا خبر داد و گفت: شدت وزش بادها در مناطق شمالی و شرقی از فردا شب بیشتر خواهد شد.

وی از مجن با منفی دو درجه به عنوان سردترین نقطه استان نام برد و خاطرنشان کرد: حسینان با 18 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته بوده است.

بناییان ضمن هشدار در خصوص روند کاهش دما در این استان اضافه کرد: روند کاهشی دما تا اوائل هفته آینده در استان ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود دما در استان 5 تا 10 و در برخی مناطق بیشتر از 10 درجه کاهش بیابد.

تعداد بازدید : 599

ثبت نظر

ارسال