ایران از کشورهای پیشرو در ارائه خدمات نو در زمینه مقابله با مواد مخدر و ایدز است

ایران از کشورهای پیشرو در ارائه خدمات نو در زمینه مقابله با مواد مخدر و ایدز است

معاون مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین که برای شرکت در مراسم افتتاح مرکز ملی مطالعات اعتیاد به ایران آمده، گفت: چالش‌های جهانی مواد مخدر دشوار و جدی هستند. برای مقابله با آن باید همکاری کرده و ابزارهای نو ابداع کنیم.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 17:26

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، ژان لوک لماهیو در مراسم افتتاح مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ دیداری با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در وین داشتم و در آنجا تفاهم نامه این مرکز را امضا کردیم.

وی ادامه داد: این مرکز یک مرکز ارگانیک است که برای ارتقای همکاری منطقه ای می تواند باشد. از دهه‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار مهمی در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر انجام داده و جزو کشورهای پیشرو در ارایه خدمات نو در موضوع مقابله با مواد مخدر و ایدز است.

لماهیو خاطرنشان کرد: ۹ هزار مرکز درمان موجود در ایران می تواند تجربه خوبی برای کشورهای منطقه داشته باشد همچنین دسترسی به درمان‌های مبتنی بر علم می تواند با همکاری مراکزی مانند اینکاس صورت گیرد و می توانیم به این مهم دست یابیم.
 
وی گفت: در ایجاد ابزارهای متعدد بین المللی و به روز شده درمان مواد مخدر به عنوان جایگزین مجازات، همکاری خوبی با سازمان بهداشت جهانی داشتیم و آموزش‌هایی برای کارکنان بهداشت و افرادی که با افراد مبتلا به اچ آی وی ارتباط داشتند، داریم.

لماهیو با بیان اینکه چالش‌های جهانی مواد مخدر دشوار و جدی هستند گفت: برای مقابله با چالش‌ها باید همکاری کرده و ابزارهای نو ابداع کنیم.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 443

ثبت نظر

ارسال