ایجاد اولین مرکز آموزش و تحقیقات آستان قدس رضوی/ کلید هوشمند پلاسمایی رونمایی شد

ایجاد اولین مرکز آموزش و تحقیقات آستان قدس رضوی/ کلید هوشمند پلاسمایی رونمایی شد

مدیر توسعه منطقه‌ای آستان قدس رضوی از راه‌اندازی نخستین مرکز آموزش و تحقیقات آستان قدس رضوی با نام امام رضا(ع) در لرستان خبر داد و گفت: این مرکز با هدف کمک به محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان استان افتتاح خواهد شد.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 18:42

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

فارزی در هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان که در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‎آباد برگزار شد، با اشاره به رویکرد حمایتی آستان قدس رضوی از اختراعات و محصولات نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: بررسی‌های مطالعاتی در لرستان ضرورت ایجاد شتاب‌دهنده و پژوهشکده اقتصاد مقاومتی در لرستان را نشان می‌دهد.

وی از ایجاد اولین مرکز آموزش و تحقیقات آستان قدس رضوی در کشور با نام امام رضا(ع) در لرستان خبر داد و با اشاره به انجام زیرساخت‌های فعالیت‌ این مرکز در استان، ادامه داد: نخستین مرکز تحقیقات و آموزش آستان قدس رضوی در لرستان با حضور تولیت آستان قدس رضوی راه‌اندازی می‌شود.

فارزی نبود صنایع تبدیلی را از چالش‌های محصولات استان و عدم برندسازی آنان برشمرد و گفت: صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی محصولات نخبگان لرستان توسط آستان قدس رضوی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مدیر توسعه منطقه‌ای آستان قدس رضوی با یادآوری این مطلب که باید به جایی برسیم که خام‌فروشی محصولات در لرستان به صفر برسد، افزود: لرستان، استانی غنی است اما خام‌فروشی رایج بوده و مأموریت ما ایجاد صنایع تبدیلی است.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در حوزه محصولات صنعتی نخبگان و همچنین نخبگان دانش‌‌آموزی جشنواره خوارزمی پذیرای محصولات خواهد بود‌.

فارزی با اشاره به این‌که اگر بناست بر قله علم و فناوری قرار بگیریم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، افزود: اولین بهره‌برداری از محصولات لرستان در دهه فجر با حضور تولیت آستان قدس رضوی در استان لرستان برگزار می‌شود.

یادآور می‎شود، در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری سازمان بسیج علمی و پژوهشی لرستان از طرح کلید هوشمند پلاسمایی رونمایی شد، این کلید در توپ الکترومغناطیسی کاربرد دارد.

تعداد بازدید : 413

ثبت نظر

ارسال