انعقاد ۱۲قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری در حوزه آب/ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی حوزه آب

انعقاد ۱۲قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری در حوزه آب/ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی حوزه آب

همزمان با "گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست" ۱۰ تفاهم‌نامه و ۲ قرارداد همکاری میان بازیگران این زیست بوم امضاء شد.

سه شنبه 12 آذر 1398 ساعت 4:32

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، این گردهمایی ۹ و ۱۰ آذرماه میزبان بخشی از فعالان زیست بوم حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست شد. مدیران، فعالان، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های این حوزه در آخرین روز این رویداد به همت ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری دور هم جمع شدند تا شاهد امضای قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها باشند.

نادر قلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارزش این قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها را ۵۰ میلیارد تومان دانست.

ابراهیمی درباره مهمترین عناوین این تفاهم‌نامه‌ها گفت: بسته‌های آب شیرین‌کن با فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی در استان‌های بوشهر و خوزستان، طراحی و ساخت قفس برای پرورش ماهی در دریا، توسعه فناوری‌های از راه دور "آر اس"، "جی آی اس" و "اینترنت اشیاء" در صنعت بیمه محصولات کشاورزی، توسعه و تولید غشای سرامیکی به عنوان پیش تصفیه در واحدهای آب شیرین‌کن کشور، توسعه و تولید انبوه غشاء برای سیستم‌های آر کیو در آب شیرین کن‌هایی که قسمت اعظم آن وارداتی است، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد زمینه‌های استفاده از فرصت شرکت‌های دانش بنیان در تولید و تجاری‌سازی کالاهای سخت افزاری و نرم افزاری در صنعت آب و بخش آب و انرژی کشور مهمترین عناوین این تفاهم‌نامه‌ها است.

وی همچنین بیان کرد: در دو روز برگزاری این رویداد ۵ پنل تخصصی برگزار شد. دستاورد برگزاری ۳ پنل ۲۶ تفاهم‌نامه به ارزش ۱۳ میلیارد تومان به صورت قطعی است. همچنین با برگزاری ۳۳۷ نشست رو در رو میان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی در یک سو و بخش دولتی و خصوصی در سوی دیگر پیش‌بینی امضای تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود. البته دو پنل تخصصی دیگر هم برگزار می‌شود.

۱۲ قرارداد و تفاهم‌نامه امضاء شده به شرح زیر است:

تکمیل دانش فنی، ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از پایلوت صنعتی غشاء اسمز معکوس میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.

بسط و گسترش استفاده از فناوری‌­های نوین جهت تأمین و تصفیه آب شرب سالم در مناطق محروم استان بوشهر از طریق ساخت و راه‌اندازی سیستم‌های تصفیه آب با روش‌های نوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری استان بوشهر، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر.

بکارگیری فناوری‌های نوین برای ارتقاء کیفی آب شرب مردم استان خوزستان به ویژه مناطق محروم روستایی میان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان و یکی از شرکت‌های فناور.

ساخت و بومی سازی تجهیزات فناورانه قفس‌های پرورش ماهی در دریا میان دو شرکت فناور.

توسعه فناوری غشای سرامیکی سیلیکون کربید و پکیج تصفیه خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و یک شرکت فناور.

مشارکت و همکاری در توسعه فناوری‌ها و بکارگیری شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین اینترنت اشیاء (IOT)، سنجش‌ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در صنعت بیمه کشاورزی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق بیمه کشاورزی.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست و انرژی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتاب دهنده آبان و یک شرکت فناور.

انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه‌های آب، برق و انرژی، هوشمندسازی شبکه آب و برق وزارت نیرو، کاهش تلفات در شبکه‌های برق و بهینه‌سازی مدیریت مصرف برق و انرژی میان دو شرکت فناور.

استفاده از ظرفیت‌های فناوری، اقتصادی و علمی طرفین در فعال کردن توانمندی‌های بالقوه و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های فناوری نوین، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره‌برداری از شرکت­های دانش‌بنیان، توسعه گردشگری در تأسیسات آبی، صدور خدمات فنی و مهندسی، جذب منابع مالی و پشتیبانی از صنعت آب و برق کشور میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های فناور.

انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه آب و انرژی در صنعت، ایجاد زمینه‌های مناسب جهت بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات از قبیل تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی دو طرف، مشاوره و ایجاد زیر ساخت برای طرح‌ها و استارتاپ‌های مرتبط، مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی و فناوری و همکاری در خصوص معرفی متخصصین مورد نیاز برای منتورینگ و مشاوره به استارتاپ‌ها میان شتابدهنده آبان و یک شرکت فناور.

انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه‌های آب و انرژی از جمله فناوری‌های نمک‌زدایی و شیرین‌سازی، تصفیه پساب‌های صنعتی و شهری، گندزدایی آب شرب روستایی، شهری و صنعتی میان یک شرکت فناور و شتابدهنده آبان.

توسعه فناوری‌های غشای سرامیکی سیلیکون کارباید و پکیج تصفیه‌خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و یک شرکت فناور.

بر اساس این گزارش، بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپ در «گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست» شرکت کردند تا توانمندی‌هایشان در این حوزه را نمایش دهند.

تعامل میان فعالان و بازیگران این زیست بوم با یکدیگر و صنایع از اتفاقات خوب این رویداد بود. همچنین صنایع مختلف از دستاوردهای این حوزه آگاهی پیدا کردند تا نیازهایشان را با اقدامات فناورانه داخلی رفع کنند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 328

ثبت نظر

ارسال