امتناع دانشگاه علوم پزشکی تهران از پذیرش برخی المپیادی ها

امتناع دانشگاه علوم پزشکی تهران از پذیرش برخی المپیادی ها

دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه ای به سازمان سنجش اعلام کرد که به دلیل عدم وجود ظرفیت امکان پذیرش المپیادی های نقره و برنز در رشته دندانپزشکی وجود ندارد.

شنبه 13 مهر 1398 ساعت 21:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه ای به سازمان سنجش اعلام کرد به دلیل افزایش غیرمترقبه در پذیرش دانشجو دوره دکتری حرفه ای به رغم میل باطنی در سال جاری ناگزیر از عدم پذیرش مدال آوران المپیاد دانش آموزی در دانشکده دندانپزشکی هستیم.

در این نامه آمده است: «پذیرش دارندگان مدال کشوری المپیاد دانش آموزی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور مایه افتخار و مباهات است اما همانگونه که مستحضرید افزایش ظرفیت های غیرمترقبه در پذیرش دانشجوی دوره دکتری حرفه ای در سال جاری این دانشگاه را با چالش جدی مواجه کرده است.

با عنایت به این نکته که آموزش دانشجویان در رشته دندانپزشکی نیازمند تامین زیرساخت هایی متفاوت از جمله تعداد یونیت کافی برای این دسته از فراگیران است و افزایش پذیرش از ۵۰ نفر (ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه) به ۶۲ نفر (معرفی شده از سوی سازمان سنجش به دانشگاه) نیز خود به تنهایی دانشکده دندانپزشکی را با مشکل جدی مواجه ساخته است، به رغم میل باطنی در سال جاری ناگزیر از عدم پذیرش مدال آوران المپیاد دانش آموزی در این دانشکده هستیم.

در ضمن از آنجا که نمره کنکور دارندگان مدال نقره معرفی شده به این دانشگاه برای رشته دندانپزشکی پایین تر از دارندگان مدال برنز است، به منظور جلوگیری از هر گونه تضییع حق، دانشگاه علوم پزشکی تهران از پذیرش مدال نقره و برنز در رشته دندانپزشکی معذور است.

ثبت نام از سایر معرفی شدگان دارای مدال به دانشگاه در طی روزهای اخیر به عمل خواهد آمد.»

پیش از این نامه، در سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شده بود که فقط دارندگان مدال طلا می توانند بر اساس برنامه اعلام شده در دانشگاه ثبت نام کنند.

پس از انتشار این نامه، امروز ۶ مهرماه ۹۸ در سایت معاونت آموزشی دانشگاه اعلام کرده است که مدال های نقره می توانند رشته های پزشکی و داروسازی را انتخاب کنند و زمان ثبت نام در روزهای ۶ و ۷ مهرماه اعلام شده است.

کد خبر 4730619
تعداد بازدید : 476

ثبت نظر

ارسال