استان اردبیل در پروژه های بخش آب در کشور پیشگام است

استان اردبیل در پروژه های بخش آب در کشور پیشگام است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اردبیل را جزو استان های پربارش اعلام کرد و گفت: هر چند اردبیل در رده بندی استان ها در بارندگی های اخیر با 51 درصد افت بارش جزو استان های کم بارش محسوب می شود اما به لحاظ طرح های توسعه ای و احداث تاسیسات زیربنایی در بین استان های شمالغرب کشور اردبیل جزو استان های پیشگام است.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 2:15

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 


مهندس محمد حاج رسولیها امروز در مراسم افتتاح شبکه پایاب سد خداآفرین همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ما یکی از طرح های توسعه آبیاری و زهکشی را از سال 93 در این استان آغاز کردیم به طوری که شبکه خدافرین یکی از پروژه های مهم استان است که امیدواریم تا پایان سال 99 با بهره برداری کامل از این پروژه بالغ بر 37 هزار هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار دهیم.
مدیر عامل شرکت منابع آب ایران از احداث 5 سد بزرگ در اردبیل خبر داد و بیان کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل و با حضور وزیر نیرو سه سد در این استان افتتاح شد و دو سد باقی مانده نیز تا پایان سال 99 و اوایل 1400 آبگیری خواهند شد.
حاج رسولی ها همچنین به افتتاح سد بفراجرد نیز اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از احداث این سد تامین آب شرب منطقه است که بالغ بر 95 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.
وی ادامه داد: پروژه انتقال آب مکمل این طرح آغاز شده و پیش بینی می کنیم در سال آینده این طرح که شامل یک خط انتقال و یک تصفیه خانه با 280 لیتر در ثانیه است، وارد مدار بهره برداری شود.
مدیر عامل شرکت منابع آب ایران گفت: این طرح همچنین دو مخزن دو هزار و پنج هزار مترمکعبی دارد و در 6 ماه آینده با آبگیری محل مصرف نیز تعیین می شود.
حاج رسولی ها از سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی این طرح خبر داد و تصریح کرد: 77 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و در پنج ماه آینده نیز با انجام کارهای تکمیلی باقی مانده اعتبار نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 442

ثبت نظر

ارسال