از دعوای دوربینی تا بازگشت مجدد آلودگی هوا

از دعوای دوربینی تا بازگشت مجدد آلودگی هوا

ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری در تهران، دعوای دوربینی پلیس و شهرداری، آغاز درجه‌بندی جدید بیمارستان‌ها، کاهش انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، نمونه‌برداری از هوای تهران برای کشف علت بوهای مرموز از جمله مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه هستند.

پنجشنبه 28 آذر 1398 ساعت 1:39

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، ‌تیتر برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در ادامه می‌آید که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

دعوای دوربینی!

موضوع اختلاف نظر پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران در مورد وضعیت دوربین‌های پایتخت کم کم در حال تبدیل شدن به یک داستان  دنباله دار است، اختلافی که منشاء آن مشخص نیست اما قطعا دود آن به چشم مردم تهران رفته‌، دو دستگاه اجرایی که مشخص نیست چرا و بر چه اساسی با یکدیگر بر سر اجرای یک مطالبه به حق، به نتیجه واحد نمی‌رسند.

نظر معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران درباره تعیین نقاطی برای تجمعات شهروندان

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران تعیین نقاطی برای تجمعات شهروندان را زمینه ساز تفکیک تجمعات مسالمت آمیز و آشوب خواند.

کاهش انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی / ادغام مراکز ترک اعتیاد در نظام شبکه بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت از طراحی کمپینگی جهت شناسایی پاتوق‌های معتادان در سطح کشور خبر داد و گفت: این کمپینگ کمک می‌کند به صورت هدفمند به سراغ افرادی که در معرض خطر هستند برویم و آنها را شناسایی و درمان کنیم.

آغاز درجه‌بندی جدید بیمارستان‌ها / اعتباربخشی مراکز جراحی محدود برای اولین بار

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت ضمن اعلام اجرای اعتباربخشی بیمارستان‌ها، در عین حال از تدوین سنجه‌های اعتباربخشی برای مراکز جراحی محدود نیز خبر داد و گفت: سنجه‌های اعتباربخشی مراکز جراحی محدود برای اولین بار در کشور تدوین و ابلاغ شد.

انتقاد از تمرکز بودجه اعتیاد در بخش «درمان معتادان متجاهر»

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از اینکه عمده بودجه اختصاص یافته به حوزه اعتیاد در بخش «درمان معتادان متجاهر» متمرکز شده است، اختصاص بودجه به حوزه پیشگیری را اثربخش‌تر دانست.

مددکاری اجتماعی نیازمند بازنگری جهانی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه مددکاری اجتماعی باید نیازمحور، آینده‌نگر، خانواده محور و جامعه محور باشد، گفت: مددکاری اجتماعی برای تاثیرگذاری در زندگی مردم نیازمند بازنگری اساسی در سطح جهانی است.

کاسب‌کاری با مجوز مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلی که ما در حال حاضر داریم مشکل مدارس مسئولان نیست بلکه چالش جدی آنجاست که برخی مجوز خود را اجاره می‌دهند و می‌خواهند کار تجاری کنند گفت: از حدود ۴۰ تا ۵۰ مدرسه متخلف در سال جاری هیچ کدام مربوط به مسئولان نبود.

نمونه‌برداری از هوای تهران برای کشف علت بوهای مرموز

بوی نامطبوع در حالی امسال نیز در برخی مناطق پایتخت استشمام شد که سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: این سازمان علاوه بر نمونه‌برداری‌ها، بازدیدهای میدانی از منابع احتمالی انتشار بوی نامطبوع را دستور کار خود قرار داده است اما به هر حال کشف منابع بو پیچیدگی‌های زیادی دارد.

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو در بیشتر مناطق کشور تا هفته آینده از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی خبر داد.

ارائه چهره مقتدر توام با رافت از پلیس در فیلم‌ها

فرمانده ناجا با بیان اینکه در آغاز دور جدیدی از همکاری و تعاملات پلیس با هنرمندان، فیلمسازان و ... هستیم،خاطرنشان کرد: این روند می‌تواند سرعت بیشتری بگیرد البته در فرایند تولید فیلم و سریال باید چهره واقعی از پلیس یعنی اقتدار توام با رافت و عدالتخواهی به نمایش گذاشته شود.

، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

غذاهای مفید برای خواب بهتر

ورود سازمان بازرسی به چرایی امتناع پلیس از دادن اطلاعات خودروها و کد جریمه‌ها

کدام بیماران از پرداخت حق بیمه معافند؟

دعوای دوربینی!

ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری در تهران

انتهای پیام

تعداد بازدید : 454

ثبت نظر

ارسال