از "تعطیلی دوباره مدارس تهران" تا "فروکش موج آنفلوآنزا"

از "تعطیلی دوباره مدارس تهران" تا "فروکش موج آنفلوآنزا"

تعطیلی دوباره مدارس تهران (به استثناء دماوند و فیروزکوه) به دلیل آلودگی هوا و یافته‌هایی جدید درباره منشاء بوی نامطبوع تهران، ورود پلیس به دره فرحزاد، فروکش کردن موج آنفلوآنزا، و... عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا هستند.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 14:3

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه _اول دی ماه در پی می‌آید که با کلیک بر روی تیتر خبرها می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

تعطیلی تمام مدارس استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه تا پایان هفته / دانشگاه‌ها دایرند

در پی تداوم آلودگی هوا و تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تمامی مقاطع مدارس استان تهران به جز مدارس شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پایان هفته تعطیل شدند.

تقلاهای ضد محیط‌زیستی خودروسازان

در حالی کلانشهرهای کشور همچنان با مشکل آلودگی هوا روبرو هستند و سهم قابل توجه خودروها در این ایجاد این مشکل غیرقابل انکار است که برخی خودروسازان به بهای بی‌توجهی به قانون هوای پاک به دنبال کسب منفعت هستند.

تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا سه روز آینده، از افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در نیمه غربی سواحل دریای خزر خبر داد.

کیفیت نامطلوب هوای پایتخت در ۲۲ ایستگاه سنجش آلودگی

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ۲۲ ایستگاه سنجش کیفیت آلودگی، هوا نامطلوب گزارش شده است که در این بین در ۱۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

چالش‌های بیمه‌ای بیماران خاص / انتقاد از دستگاه‌های دیالیز ایرانی

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص ضمن تشریح اقدامات بنیاد برای بیماران خاص،‌ در عین‌حال به بیان چالش‌های پیش‌روی این بیماران پرداخت.

فروکش موج آنفلوآنزا در کشور / کاهش موارد مرگ در هفته گذشته

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از فروکش موج آنفلوآنزا در کشور و کاهش موارد بستری و مرگ ناشی از این بیماری خبر داد.

"آوا"، قربانی تحریم‌ها/ آخرین وضعیت درمان پروانه‌ای‌ها

در نشست شورای امنیت در سازمان ملل، نماینده ایران در بخشی از سخنرانی‌اش به تأثیر منفی تحریم‌های آمریکا در تامین نیازهای دارویی و درمانی بیماران ایرانی و از جمله مرگ «آوا» دختر دو ساله اهوازی مبتلا به‌ «ای بی» به همین دلیل، اشاره کرد؛ موضوعی که واکنش سفیر آمریکا را در پی داشت...

پلیس وارد دره فرحزاد شد؛ جمع‌آوری حدود ۲۲۰ معتاد متجاهر

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از جمع‌آوری حدود ۲۲۰ معتاد متجاهر و مقداری مواد و وسایل فروش مواد در طرح پاکسازی دره فرحزاد خبر داد.

۳ میلیون جریمه معاینه فنی برای ۸۸ هزار خودرو در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ثبت سه میلیون و ۲۰۰ هزار جریمه مربوط به معاینه فنی در پایتخت از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

چند راننده متخلف در کشور داریم؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که بیش از ۹۹ درصد از رانندگان قانون مدار هستند.

افتتاح «مرکز جامع کاهش آسیب» زنان معتاد در شوش/ ارائه خدمات رایگان

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از افتتاح یک «مرکز جامع کاهش آسیب برای زنان معتاد تهرانی» با ظرفیت ۱۰۰ نفر خبر داد.

۷۰۰۰ درخواست برای ایجاد سمن

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در کشور فعال هستند، گفت: نهادهای مختلفی از جمله سازمان بهزیستی کشور و نیروی انتظامی دارای سازمان‌های مردم نهاد هستند، اما هیچ کدام از آنها به ساختار تشکیلاتی در این خصوص دست نیافته‌اند که پیشنهاد می‌کنیم سایر نهادها از این تجربه بهره ببرند.

بررسی "لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت" در کمیسیون لوایح دولت

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت لایحه جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را ارائه کرده است.

شرایط شرکت آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی در آزمون استخدامی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه قبل انقلاب از هر ۱۰۰ زن فقط ۳۵.۵ نفر باسواد بودند، گفت: این آمار در سال ۹۸ به بالای ۹۴ درصد رسیده است. 

بررسی بوی نامطبوع تهران درهم‌اندیشی با حناچی/ جلسه رئیسی در مورد آلودگی هوا

رئیس شورای شهر تهران از نقش پررنگ گوگرد در انتشار بوی نامطبوع در تهران خبر داد.

آلودگی هوای شهرها یک شبه ایجاد نشده/ همه تقصیرها گردن مدیریت شهری نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: افرادی که بر شجاعت خود در اقتصاد مقاومتی می‌بالند و امروز همه بار اقتصاد مقاومتی و ماجراجویی خود را بر دوش فقیرترین اقشار ملت گذاشتند، بر سر سفره صنعت خودروسازی و بنزین نشسته‌اند و از ناکارآمدی دولت و مجلس و مدیریت شهری در کاهش آلودگی هوا دم می‌زنند.

به گزارش ایسنا، چند خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه_ اول دی ماه ۹۸ و تا لحظه مخابره این گزارش نیز به شرح زیر است:

از علائم مهم حمله قلبی آگاه باشید

دو یافته درباره منشأ بوی نامطبوع تهران

اخطاریه هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوا

مدارس استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه تا پایان هفته تعطیل شد / دانشگاه‌ها دایرند

لزوم تعطیلی ادارات و مدارس در روزهای آلوده

تقلاهای ضد محیط‌زیستی خودروسازان

انتهای پیام

تعداد بازدید : 428

ثبت نظر

ارسال