ارسال کپسول باری آمریکایی "Cygnus NG-۱۲" به ایستگاه فضایی بین المللی

ارسال کپسول باری آمریکایی "Cygnus NG-۱۲" به ایستگاه فضایی بین المللی

روز گذشته فضاپیمای حمل محموله ژاپن موسوم به "HTV-8" پس از اتمام ماموریت ۳۴ روزه خود توسط بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی از این ایستگاه جدا شد و برای بازگشت به سمت زمین روانه شد. شب گذشته نیز یک کپسول باری آمریکایی موسوم به "Cygnus NG-12" ساخته شده توسط شرکت "نورث‌روپ گرومن" از ویرجینیا توسط موشک "آنتارس" (Antares) به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 13:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

و به نقل از اسپیس، ۲ نوامبر کپسول باری آمریکایی موسوم به "Cygnus NG-12" ساخته شده توسط شرکت "نورث‌روپ گرومن" سوار بر موشک موشک "آنتارس" راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد تا جایگزین فضاپیمای حمل محموله ژاپن موسوم به "HTV-8" شود.

این مأموریت شب گذشته انجام شد و بنابر گزارش‌ها این کپسول احتمالا پس فردا به ایستگاه فضایی متصل شود تا چهار تن محموله خود را تحویل ایستگاه دهد. این فضاپیما که فردا به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید با کمک بازوی رباتیک "کانادارم ۲ "به ماژول "هارمونی" متعلق به ایالت متحده متصل خواهد شد.

فضاپیمای "HTV-8"

آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن(JAXA) فضاپیمای "HTV-8" را در تاریخ ۲۴ سپتامبر سوار بر موشک "H-IIB" از مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن به سمت ایستگاه فضایی پرتاب کرد. این فضاپیما چهار روز بعد وارد ایستگاه شد و بیش از چهار تن تجهیزات از جمله باتری‌های جدید برای پنل‌های خورشیدی را تحویل داد.

کپسول باری فضایی بدون سرنشین ژاپنی مذکور روز جمعه (۱ نوامبر) از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و به سمت زمین بازگشت تا ایستگاه فضایی برای اتصال با یک کپسول باری فضایی جدید متعلق به ایالات متحده که امروز پرتاب می‌شود، آماده شود. فضانوردان در ایستگاه فضایی هنگامی که در ارتفاع ۴۲۰ کیلومتری بر فراز اقیانوس آرام در غرب ساحل کالیفرنیا در پرواز بود، از بازوی رباتیک "کانادارم۲"(Canadarm2) برای جدا کردن "HTV-8" از ایستگاه فضایی که به ماژول "هارمونی" متصل بود، استفاده کردند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 419

ثبت نظر

ارسال