ارائه ۲ میلیون خدمت درمانی در اربعین ۹۸

ارائه ۲ میلیون خدمت درمانی در اربعین ۹۸

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: بر اساس آخرین جمع بندی ها بیش از ۲ میلیون خدمات درمانی متعدد به زائرین اربعین ۹۸ ارائه شده است.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 22:28

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

محمد تقی حلی ساز در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین آمار جمع بندی خدمات سازمان حج و زیارت هلال احمر در اربعین ۹۸ گفت: به طور کلی بیش از ۲ میلیون خدمات متعدد از سوی بخش های مختلف جمعیت هلال احمر و مرکز پزشکی به زائرین اربعین ارائه شده است.

حلی ساز افزود: این خدمات شامل پانسمان، اندازه گیری قند خون، فشار، گچ گیری، انجام برخی آزمایشات، سرم درمانی و غیره بوده است.

وی درباره ادامه فعالیت هلال احمر در عراق نیز توضیح داد: در حال حاضر ۳ پایگاه درمانی هلال احمر در نجف، کربلا و کاظمین دایر است و زائرین ایرانی همچنان به آن ها مراجعه می کنند البته شمار مراجعه کنندگان بسیار کاهش یافته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره جزئیات خدمات هلال احمر در عراق اظهار داشت: به طور کلی مرکز پزشکی در اربعین امسال ۳ نوع پایگاه خدماتی درمانی در عراق برپا کرد. حدود ۲۴ پایگاه مختص هلال احمر بود و تامین نیروهای امدادی، درمانی و داروهای این مراکز نیز بر عهده ما بود.

حلی ساز افزود: بیش از ۱۰ مرکز وابسته به دیگر نهادها از جمله بسیج و شهرداری نیز در قالب مراکز خدماتی و درمانی به زائرین خدمت رسانی می کردند و تامین داروها و پرداخت هزینه پزشکان این مراکز بر عهده هلال احمر بود.

وی تصریح کرد: مجموعا حدود ۴۰ پایگاه هلال احمر برای خدمت رسانی به زوار در اربعین فعال بود و بیش از ۲ میلیون خدمات متعدد به زائرین ارائه شد.

کد خبر 4762232
تعداد بازدید : 384

ثبت نظر

ارسال