ارائه خدمات آزمایشگاهی به تمام پژوهشگران کشور

ارائه خدمات آزمایشگاهی به تمام پژوهشگران کشور

مدیر آزمایشگاه جامع تحقیقاتی مشهد از ارائه خدمات آزمایشگاهی این مرکز به تمام پژوهشگران کشور خبر داد.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 18:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، مدیر آزمایشگاه جامع تحقیقاتی مشهد گفت: خدمات  این آزمایشگاه شامل خدمات آنالیزمواد، میکروسکوپی، بیولوژیک، و مشاوره‌های تخصصی در تفسیر نتایج آزمایشگاهی است که به تمام متقاضیان از جمله اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فردوسی خدمت می‌دهیم.

دکتر علی مرادی افزود: بهره گیری از نیروهای متخصص، و کاربری دستگاه ها و تجهیزات در هر دو شیفت صبح و عصر و در برخی دستگاه ها بصورت شبانه‌روزی باعث افزایش سرعت و دقت در پاسخ دهی و رضایت مراجعین و مشتریان ما شده است.

وی در زمینه‌ مشاوره‌ تخصصی که یکی از خدمات این آزمایشگاه است، اظهار کرد: ما به پژوهشگران مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌ تفسیر نتایج ارائه می کنیم و علاوه بر انجام تست‌ها و آنالیزها، در تفسیر نتایج هم مشاوره و همکاری داریم.

وی تأکید کرد: آزمایشگاه‌های پژوهشی متعلق به همه‌ پژوهشگران کشور است و باید از این امکانات به نحو احسن استفاده کنند. ما هم باوجود قیمت بسیار بالای خرید و نگهداری دستگاه‌ها، نگاه مالی نداریم و تعرفه‌های خدمات ما با در نظر گرفتن تخفیف های متعدد طوری محاسبه شده که همه محققین بتوانند از خدمات آزمایشگاه جامع استفاده کنند.

مرادی در خصوص تجهیزات موجود در این آزمایشگاه گفت: میکروسکوپ الکترونی روبشی نشرمیدانی (FESEM)، میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)، میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM)، کروماتوگرافی مایع-طیف سنجی جرمی (LC-MS-MS)، کروماتوگرافی لایه نازک با کارآئی بالا (HPTLC)، اولترا سانتریفوژ، تفرق نور پویا (DLS)، آنالیز عنصری مواد (CHNS-O)، دستگاه رزونانس مغناطیسی (NMR)، و دستگاه تصویربرداری از حیوانات کوچک (SAI)، فلوسایتومتری، و . . . بخشی از تجهیزات ماست.

وی یادآور شد: در حال مذاکره برای تشکیل یک کنسرسیوم مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فردوسی هستیم با اشتراک مساعی و همکاری نزدیک‌تر بتوانیم از امکانات و ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

مرادی  در پایان از خریداری و نصب یک دستگاه بیوپرینتر سه بعدی در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: با وجود دانش فنی و متخصصین مهندسی بافت، بیومواد، و علوم سلولی و مولکولی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌توان از این چاپگر سه بعدی برای نمونه سازی آزمایشگاهی برخی بافت‌ها استفاده کرد. اگر چه کار با این پرینتر نیازمند دانش فنی چند رشته ای و محاسبات پیچیده مهندسی است، اما خروجی این دستگاه موجب هم افزائی و همگرائی علمی متخصصین علوم پایه و بالینی در جهت تولید نمونه های آزمایشگاهی بافت‌های مختلف از جمله غضروف‌، استخوان، و . . . خواهد شد.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر اساس ارزیابی های انجام شده در سالهای اخیر، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور رتبه‌ اول را از نظر تنوع امکانات، صحت و سرعت ارائه نتایج، کیفیت پاسخگویی، و سایر مولفه های ارزیابی بدست آورده است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 507

ثبت نظر

ارسال