احداث پایانه محصولات روستایی استان تهران در شهرستان ری

احداث پایانه محصولات روستایی استان تهران در شهرستان ری

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از احداث پایانه محصولات کشاورزی روستایی استان در شهرستان ری تا پایان سال جاری خبر داد.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 14:10

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

نعمت الله ترکی در تشریح احداث پایانه عرضه محصولات کشاورزی روستایی در شهرستان ری گفت: این پایانه در زمینی به مساحت 30 هکتار که در اختیار تعاون روستایی ری است در فاز اول و تا پایان سال جاری ساخته خواهد شد.

وی افزود: استان تهران در حوزه کشاورزی در رتبه‌های ممتاز قرار گرفته است. در بخش تولید، توزیع و ذخیره سازی محصولات کشاورزی، عرضه محصولات، قیمت گذاری و نحوه قیمت گذاری در استان تهران همواره دغدغه و نگرانی وجود دارد. از این جهت حوزه تعاون روستایی استان تهران ظرفیت خوبی دارد، از طرفی هم اکثر فعالان این عرصه، درقالب انجمن‌ها و اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند.

ترکی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع بسته بندی و ذخیره محصولات کشاورزی گفت: وجود سوله 8 هکتاری متعلق به تعاون روستایی استان، محل خوبی برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی و بسته بندی محصولات روستایی برای صادرات ، تنظیم بازار و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی است. این اتفاق تک محوری بودن شهر تهران برای عرضه محصولات را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت‌های تعاون روستایی در حوزه عرضه محصولات کشاورزی روستایی استان گفت: 30 هکتار زمین در اختیار تعاون روستایی در شهرستان ری وجود دارد که مقرر شد فاز اول طرح به عنوان پایانه عرضه محصولات کشاورزی روستایی تا پایان سال عملیاتی شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 458

ثبت نظر

ارسال