ابلاغ اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای آلاینده بهارستان

ابلاغ اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای آلاینده بهارستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از شناسایی سه واحد رنگ کاری آلاینده مستقر در خیرآباد این شهرستان در گشت و پایش شب گذشته ماموران اجرایی این اداره خبر داد.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 15:21

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

شیدا آکار افزود: نیروهای اداره محیط زیست بهارستان در ادامه گشت‌های شبانه، شب گذشته محورهای نسیم شهر، همدانک، خیرآباد، جاده آدران- شهریار، گلستان، امامزاده باقر، سبزدشت و شهرک‌های قلعه میر و بهاریه را به منظور بررسی وضعیت محیط زیستی حوزه استحفاظی مورد پایش قرار دادند.

وی در ادامه با اشاره به پایش شش واحد صنعتی و اطمینان از عدم فعالیت آلاینده این واحدها در شب، اظهارکرد: در پی مشاهده دود ناشی از پسماندسوزی، سه واحد رنگ کاری در منطقه خیرآباد شناسایی و اخطاریه زیست‌محیطی به متصدیان این واحدها ابلاغ شد تا در مهلت قانونی نسبت به اصلاح عملکرد و مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی اقدام کنند.

آکار همچنین با بیان اینکه شب گذشته نیروهای این اداره با استشمام بوی نامطبوع در منطقه قلعه میر و بررسی‌های میدانی به محل انتشار بو که یکی از واحدهای تفکیک و بازیافت پلاستیک شهرستان بوده مراجعه کردند، گفت: این واحد ضایعاتی به دلیل انباشت پسماندهای پلاستیکی در یک چهار دیواری بدون اتخاذ تمهیدات محیط زیستی لازم و هدایت پساب به چاه پذیرنده، موجب انتشار بوی نامطبوع در منطقه و آلودگی زیست محیطی شده است و  برای متصدی واحد فوق، اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با اشاره به مشاهده پنج مورد پسماند سوزی در خیرآباد و قلعه میر در گشت و پایش شب گذشته، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم حضور عاملان، برخورد قانونی با متخلفان امکان پذیر نبود و ماموران این اداره نسبت به خاموش کردن این پسماند سوزی‌ها اقدام کردند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، آکار در پایان خاطر نشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست پس از شناسایی هرگونه آلودگی محیط زیستی و عوامل آن، پس از ابلاغ اخطاریه به متخلفان و پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه موارد را بررسی و قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 330

ثبت نظر

ارسال