ضرورت حفاظت زیستگاه‌های حیات وحش از تخریب

ضرورت حفاظت زیستگاه‌های حیات وحش از تخریب

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: اولویت سازمان حفاظت محیط زیست،حفاظت کیفی از مناطق تحت مدیریت است و در قدم اول باید تلاش کرد زیستگاه‌های حیات وحش را از هر گونه تخریب و تعرض حفاظت کرد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 23:5

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

کیومرث کلانتری در بازدید و بررسی زیستگاه‌های گور خر ایرانی ، یوزپلنگ آسیایی و تعیین پروژه های سال جاری جهت حفاظت از گونه های زیستی حاضر در ذخیرگاه  زیست‌کره توران گفت: تنوع زیستگاهی سطح اول تنوع زیستی است و تضمین حفظ دو سطح دیگر یعنی تنوع گونه و تنوع ژن برای نسل امروز و آینده از اولویت‌های سازمان محیط زیست است. در این بین ذخیره گاه زیست‌کره توران یکی از بهترین زیستگاه‌ها و مناطق با ارزش کشور است که برای حفظ این زیستگاه، شناسایی تعارضات و رفع آن‌ها الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در پایان ضمن اظهار خرسندی از عملکرد موفق سازمان های مردم نهاد و اداره کل حفاظت محیط زیست سمنان در پاکسازی کامل محدوده پارک ملی و بخشی از پناهگاه حیات وحش توران از دام اهلی، که بیش از ۱۵ درصد از مساحت مراتع تحت تعلیف دام از مجموع مساحت یک و نیم میلیون هکتاری توران را شامل می شود، ابراز امیدواری کرد: با جهت دهی بخشی از اعتبارات ملی و اجرای طرحهای خرید حقوق ارتفاقی دامداران این منطقه، مهمترین مانع امنیت زیستگاههای مجموعه توران برچیده شود.

کلانتری در این سفر از برخی پروژه های انجام شده در ذخیره گاه زیست کره توران، نظیر سایت تکثیر و پرورش آهو که جهت افزایش تعداد طعمه‌های یوز راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 418

ثبت نظر

ارسال