آگاهی‌بخشی عمومی، راه برون‌رفت موفق از بحران‌های اجتماعی است

آگاهی‌بخشی عمومی، راه برون‌رفت موفق از بحران‌های اجتماعی است

دبیر بیستمین دوره جایزه ترویج علم، مهمترین راه برون‌رفت موفق از بحران‌های مختلف اجتماعی، هویتی، اقتصادی و ... را ارتقای دانش اجتماعی و آگاهی‌بخشی عمومی از داشته‌هایمان دانست و ابراز امیدواری کرد دریافت‌کنندگان جایزه ترویج علم، در مسیر توسعه علمی کشور گام بردارند.

جمعه 24 آبان 1398 ساعت 8:29

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، مهرناز خراسان‌چی در مراسم بیستمین دوره جایزه ترویج علم و نکوداشت دکتر رضا منصوری که بعدازظهر امروز (پنجشنبه 23 آبان) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: بیستمین دوره جایزه ترویج علم در ایران و هشتمین دوره هفته ترویج علم در حالی همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه گرامی داشته می‌شود که این روز به دلیل اهمیت مشارکت در تولید علم، توسعه دانش علمی و افزایش ایده‌های نوآورانه علم برای همه نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه همگانی کردن علم نقش کلیدی در آگاهی‌رسانی جمعی و شناخت محیط پیرامون دارد اظهار کرد: اگر علم به زبانی ساده و قابل فهم ارائه شود بی‌شک وارد لایه‌های گوناگون جامعه شده و همزمان با رشد فردی سبب رشد اجتماعی خواهد شد.

دبیر بیستمین دوره جایزه ترویج علم گفت: دستیابی به اطلاعات مفید و ایجاد شناخت دقیق، درست و کارآمد از مرز و بوم، اقلیم و فرهنگ یکی از مهمترین ابعاد اصلی توسعه برای هر ملتی است.

خراسان‌چی ادامه داد: بدیهی است برای تقویت هویت ملی، اسلامی و قوام‌بخشی وحدت اجتماعی، افزایش باورپذیری اصحاب علم به ارزش و اهمیت رویکرد ترویجی و مشارکت و هم‌افزایی برای شناساندن هر چه بهتر و گسترده‌تر ظرفیت‌های زیست‌بوم کشور پهناور و افتخارآفرین ایران، ضروری است؛ کشوری که هم در حوزه گیاهی و جانوری، آب و خاک، معادن و مخازن و هم در حوزه‌های فرهنگی دارای چنان تنوعی است که در کمتر کشوری می‌توان مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیات مدیره انجمن ترویج علم ایران با تاکید بر داشته‌ها و ظرفیت‌های فراوان ملی رویکرد ترویجی در شناخت ایران زمین را به این دلیل محور اصلی فعالیت قرار داده و اطمینان دارد با توجه به گسترش سریع فناوری‌های نوین و دسترسی به اطلاعات شبه علمی در فضاهای مجازی مهمترین راه برون رفت موفق از بحران‌های مختلف اجتماعی، هویتی، اقتصادی و ... ارتقای دانش اجتماعی و آگاهی بخشی عمومی از داشته‌هایمان است.

خراسان‌چی اضافه کرد: برگزاری این رویداد ملی که تلاش شد امسال در شهرهای مختلف به اجرا درآید نشانه از عزم و علاقه خردورزان به ترویج شناخت علمی ایران زمین داشته و ثابت می‌کند که اندیشمندان به آینده‌ای بهتر امیدوار هستند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم برندگان و تقدیرشدگان این جایزه، زین‌پس به خانواده بزرگ انجمن ترویج علم ایران پیوسته و در معرفی این انجمن کوشا باشند تا با هم در مسیر توسعه علمی کشور و ایجاد زیست‌بوم ترویج علم گام برداریم.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 345

ثبت نظر

ارسال