آمبولی ریه؛ عامل مرگ دختر جوان همدانی

آمبولی ریه؛ عامل مرگ دختر جوان همدانی

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ دختر جوان همدانی بر اثر آمبولی ریه بعد از عمل جراحی بینی خبر داد.

یکشنبه 3 شهریور 1398 ساعت 20:41

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

دکتر علی احسان صالح در گفت وگو با ایسنا، در تشریح خبر فوت دختر ۲۶ ساله همدانی بعد از جراحی عمل بینی اظهار کرد: پنج شنبه گذشته دختر جوان همدانی پس از انجام عمل موفقیت آمیز عمل بینی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص می‌شود و چندساعت پس از ترخیص دچار تنگی نفس شدید شده و مجددا به بیمارستان مراجعه می کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این فرد بر اثر آمبولی ریه و ایجاد لخته در عروق فوت می شود، اضافه کرد: جراحی زمینه ایجاد لخته را فراهم می کند هرچند عمل زیبایی بینی عمل سختی نیست اما با توجه به ماهیت جراحی این عمل امکان لخته شدن خون در عروق اصلی وجود دارد.

صالح با بیان اینکه متاسفانه آمبولی قابل درمان نیست، عنوان کرد: تا کنون هیچ شکایتی از طرف خانواده متوفی ثبت نشده است.

مدیر بیمارستان بعثت همدان نیز با بیان اینکه این خانم جوان بعد از انجام عمل بینی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص می شود، گفت: چند ساعت پس از ترخیص حال بیمار  بد شده و بعد از مراجعه مجدد به بیمارستان فوت می کند.

حمید کیانی فتوت با بیان اینکه تنها مرجع اعلام علت فوت این خانم پزشکی قانونی است و ما نمی توانیم در این زمینه اظهار نظرکنیم، ادامه داد: در مورد این فرضیه که عامل مرگ قصور پزشکی باشد، باید مراحل قانونی سپری و سپس اعلام نظر شود.

وی درپاسخ به مرگ پسر جوان در سال گذشته بر اثر عمل بینی نیز گفت: این دو مورد باهمدیگر تفاوت دارند چرا که پسر جوان هنگام عمل بینی فوت می کند اما این خانم با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است.


انتهای پیام

تعداد بازدید : 321

ثبت نظر

ارسال