آمادگی ایجاد شبکه کشوری در زمینه سرطان پستان

آمادگی ایجاد شبکه کشوری در زمینه سرطان پستان

رییس جهاددانشگاهی در افتتاحیه کنگره های سه گانه پژوهشکده سرطان معتمد اظهار کرد: آمادگی داریم با کمک واحدهای جهاددانشگاهی مراکزی را در زمینه تشخیص زودرس ایجاد کنیم تا بشود یک شبکه در زمینه سرطان پستان در کشور به وجود آورد تا برای بانوان مفید باشد.

چهارشنبه 8 آبان 1398 ساعت 17:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، کنگره های سه گانه پژوهشکده سرطان معتمد امروز، چهارشنبه 1 آبان در سالن همایش های رازی با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، رییس جهاددانشگاهی، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی و همکاری استادان برتر بین المللی و ملی برای مدت 3 روز آغاز به کار کرد.

دکتر حمیدرضا طیبی در این مراسم اظهار کرد: علاوه بر توسعه فرهنگی به عنوان عنصر زیرساختی در توسعه و پیشرفت کشورها، تمام دنیا توسعه علم و فناوری را عنصر محرک پیشرفت و توسعه می دانند. برای این که توسعه پایدار باشد باید خودمان صاحب علم و فناوری باشیم، نقدا علم و فناوری را راحت در اختیار ما نمی گذارند. اگر کشوری به ما نقشه بدهد آن نقشه فناوری نیست، فناوری دانشی است که شما بتوانید طراحی کنید.

وی در رابطه با فعالیت این نهاد در زمینه پژوهشی و تاکید بر این که پژوهشکده سرطان معتمد در حوزه سرطان پستان یکی از مراکز موفق پزشکی جهاددانشگاهی است، گفت: پژوهشگاه و پژوهشکده های جهاددانشگاهی مانند رویان نیز نمونه موفقی در سطح ملی و بین المللی است که اثبات کردیم می شود در مرز علم حرکت و علم خودمان را در قالب محصول و خدمات تبدیل به فناوری کرد و در خدمت درمان بر بالین بیماران قرار داد.

دکتر طیبی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع این سرطان در بانوان و این که بانوان محور و کانون خانواده هستند، و حضور خانم ها در اجتماع خانواده به عنوان عنصر اصلی یک جامعه بسیار ضروری است این نهاد بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه سرطان پستان داشته انجام داده است.

رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: به لحاظ زیرساختی و با توجه به برنامه های توسعه ای که پژوهشکده معتمد دارد به لحاظ فضای کالبدی مشکل داشتیم و فضای خوبی را شروع کردیم.

طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، وی اظهار کرد: آمادگی داریم با کمک واحدهای جهاددانشگاهی مراکزی را در زمینه تشخیص زودرس ایجاد کنیم تا بشود یک شبکه در زمینه سرطان پستان در کشور به وجود آورد تا برای بانوان مفید باشد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 492

ثبت نظر

ارسال