آغاز دوره کشوری تعمیرات تجهیزات پزشکی هلال احمر در استان مرکزی

آغاز دوره کشوری تعمیرات تجهیزات پزشکی هلال احمر در استان مرکزی

اراک- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آغاز دوره کشوری تعمیرات تجهیزات پزشکی هلال احمر به میزبانی این استان در شهرستان دلیجان خبر داد.

یکشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 14:21

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوره کشوری تعمیرات تجهیزات پزشکی BHCU در شهرستان دلیجان از امروز (یکشنبه) آغاز شده و به مدت شش روز ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: استان مرکزی تلاش خود را جهت برگزاری هر چه بهتر این دوره از نظر کمی و کیفی آن به کار گرفته و با هماهنگی‌های صورت گرفته علاوه بر برنامه‌های آموزشی، فوق برنامه‌های متنوعی نیز برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: بحث تعمیر، تجهیز و نگهداری لوازم پزشکی امری ضروری است که باید از آن مطلع باشیم و در این موضوع نیروهای متخصص تربیت شود.

محمدی اظهار داشت: برای نگهداری دستگاه‌ها می‌بایست قبل از استفاده برنامه، دستور و کارکرد صحیح با آن را به خوبی بدانیم. در بحث لوازم پزشکی مواردی است که اگر رعایت نشود ممکن است جان یک انسان به خطر افتد.

وی گفت: بدون تجهیزات و امکانات بروز یک پزشک متخصص نیز هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید و گاهی با کوچک‌ترین ایراد یک دستگاه حیاتی مثل دستگاه شوک که ارتباط مستقیم با جان مصدوم دارد و عملیات CPR را برای یک پزشک آسان و میسر می‌کند، کار مختل شده و در زمان مورد نیاز کارآمد نخواهد بود.

محمدی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده این دوره با تعداد محدودی از شرکت کنندگان از سراسر کشور با بهترین اساتید در سطح کشور و متخصصین این امر، برگزار و به دلیل حساسیت بالای این دوره آموزشی، سعی در برگزار کردن آن به بهترین شکل داریم.

کد خبر 4708113
تعداد بازدید : 362

ثبت نظر

ارسال