آغاز تحقیقات درباره بزرگترین رسواییِ دارویی در فرانسه

آغاز تحقیقات درباره بزرگترین رسواییِ دارویی در فرانسه

تحقیقات آزمایشگاهی روی داروی لاغری که به مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر در فرانسه منجر شده آغاز می‌شود.

دوشنبه 1 مهر 1398 ساعت 23:38

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، تحقیقات در مورد یکی از بزرگترین رسوایی‌ها در حوزه مراقبت‌های درمانی و سلامتی در فرانسه از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود. در این بررسی‌ آزمایشاتی روی نوعی داروی کاهش وزن انجام می‌شود که گفته شده تاکنون به فوت ۲۰۰۰ نفر و آسیب‌دیدگی تعدادی دیگر منجر شده‌ است.  

بزرگترین شرکت داروسازی در فرانسه موسوم به Servier به پنهان کردن عوارض جانبی داروی کشنده مدیاتور (Mediator) که مصرف آن به شکل گسترده‌ای تجویز شده، متهم شده‌ است.

داروی مدیاتور مشتقی از آمفتامین است که مصرف آن بیشتر به افراد چاق مبتلا به دیابت توصیه می‌شود اما اغلب به عنوان کاهنده اشتها برای زنان سالم که به دنبال کاهش وزن هستند نیز تجویز می‌شود. همچنین پزشکان مصرف این دارو را به زنان سالم توصیه می‌کنند تا مانع از اضافه وزن در آنان شود.

به گزارش روزنامه گاردین، در فاصله سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۹ و به رغم این حقیقت که داروی مدیاتور موجب نارسایی قلبی و ریوی می‌شود مصرف آن به پنج میلیون نفر توصیه شده‌است. وزارت سلامت فرانسه اعلام کرده دست‌کم ۵۰۰ نفر به دلیل مصرف این دارو دچار مشکلات دریچه‌ای قلب شده و جان خود را از دست داده‌اند هرچند برخی برآورد کرده‌اند این آمار حدود ۲۰۰۰ نفر است.  

انتهای پیام

تعداد بازدید : 445

ثبت نظر

ارسال