بهبود علائم اختلال اوتیسم با کمک مکمل‌های ویتامین و امگا ۳

بهبود علائم اختلال اوتیسم با کمک مکمل‌های ویتامین و امگا ۳

محققان طی بررسی های اخیر خود دریافتند که مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ در کاهش علائم اختلال اوتیسم موثر است .

پنجشنبه 25 مهر 1398

کودکان دچار اختلال اوتیسم که از مکمل‌های ویتامین و اسیدهای چرب امگا ۳ بهره می برند در مقایسه با سایر کودکان مبتلا به این اختلال نشانه های کمتری را بروز می دهند. بهبود علائم اختلال اوتیسم با کمک مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ تازه ترین پژوهشی است که توسط محققان صورت پذیرفته است.

 

بهبود علائم اختلال اوتیسم با کمک مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ :

 

محققان با ارزیابی اطلاعات بدست آمده از پژوهش های پیشین که شامل ۱۰۲۸ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم ، کودکان را به طور تصادفی انتخاب نموده و به هر کدام مکمل های غذایی متفاوت تجویز نمودند .

محققان معتقدند که مصرف مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ در بهبود برخی علائم اوتیسم تاثیرگذار است . برای نمونه  بهبود مهارت‌های اجتماعی، گفتاری، تمرکز، ارتباط‌ گیری، مشکلات رفتاری، خواب بهتر و کاهش رفتارهای تکراری ، از جملۀ آنهاست. یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد برخی مداخلات تغذیه‌ای در کنترل بالینی نارسایی‌های مربوط به اختلال اوتیسم نقش اساسی دارد. همچنین مکانیزم نهفته در اثربخشی مداخلات تغذیه‌ای بر علائم اختلال اوتیسم شناخته شده نیست. در این بررسی این پرسش مهم مورد ارزیابی قرار نگرفته و شواهد موجود در این رابطه قطعی نیست.

اگرچه طبق این مطالعه مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند اما نمی‌توان به والدین توصیه کرد مصرف این مکمل‌ها را برای فرزندشان شروع کنند تا زمانی که مطالعات دقیق‌تر و قطعی‌تر در این خصوص صورت گیرد.

 

تعداد بازدید : 961

ثبت نظر

ارسال