۸۷۹ با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان مراجعه کردند

۸۷۹ با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان مراجعه کردند

آبادان- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پی وقوع نخستین باران پاییزی تا کنون ۸۷۹ نفر با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های این منطقه مراجعه کردند.

سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت 5:55

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

حجت‌اله جانبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روزهای پنجم و ششم و در پی بارندگی‌های اخیر، ۸۷۹ نفر با شکایت از تنگی نفس و عارضه تنفسی متأثر از بارش باران به بیمارستان‌های فعال در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند.

وی افزود: از تعداد کل این مراجعان، ۸۱۷ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۲ نفر نیز برای پیگیری بیشتر بستری شدند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در این میان ۵۱۴ نفر به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، ۱۳۶ نفر به بیمارستان شهید بهشتی آبادان، ۱۲۲ نفر به بیمارستان آیت‌اله طالقانی این شهرستان، ۵۵ نفر به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان، ۳۸ نفر به بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان و ۱۴ نفر نیز به بیمارستان ۱۷ شهریور این شهرستان مراجعه کردند.

وی ضمن ارائه توصیه‌هایی به بیمارانی با مشکلات تنفسی در موقعیت کنونی دارند، گفت: نخستین اقدام پیشگیرانه برای فرد مبتلا به تنگی نفس این است که در معرض عوامل تشدید کننده بیماری نباشد؛ به افرادی که سابقه مشکلات تنفسی دارند، توصیه می‌شود که داروهای خود را طبق نظر پزشک و به صورت مرتب مصرف کنند و به دنبال بارندگی، از خارج شدن از منزل و باز کردن پنجره‌ها جدا خودداری کنند.

وی در پایان افزود: افرادی که مشکل تنفسی دارند، از ورزش کردن در این شرایط خودداری کنند و مصرف خودسرانه دارو نداشته باشند.

کد خبر 4757682
تعداد بازدید : 388

ثبت نظر

ارسال