یکی از نوستالژی‌های سمنان قدیم احیاء می‌شود +تصاویر

یکی از نوستالژی‌های سمنان قدیم احیاء می‌شود +تصاویر

شهردار منطقه یک سمنان از پارک هشت شهریور سمنان به عنوان قدیمی‌ترین پارک درون‌شهری این شهر و یکی از نوستالژی‌های شهروندان سمنانی در دهه‌های گذشته نام برد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 22:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

الیاس افضلی اظهار کرد: این پارک نخستین پارک درون‌شهری در سمنان و یکی از زیباترین بوستان‌های شهر سمنان است که از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه قدمت احداث پارک به دهه‌های سی و چهل برمی‌گردد افزود: طراحی این پارک گویا توسط طراحان خارجی انجام و ناهمواری‌ها و تغییر ارتفاع در طراحی و همچنین گونه‌گونی در درختان این پارک را به یک پارک متفاوت تبدیل کرده است.

شهردار منطقه یک سمنان با بیان اینکه برخی از پارک های بزرگ امروز سمنان مثل سوکان و 17 شهریور قبلا در خارج از شهر واقع بوده‌اند خاطرنشان کرد: در گذشته این پارک ها در فضای پیرامونی شهر بوده اند اما پارک 8 شهریور از ابتدا با هدف پارک درون‌شهری طراحی شده و از همین رو یکی از پارک های زیبا و متفاوت شهر محسوب می‌شود .ضمن اینکه این پارک  از خاطره‌انگیزترین فضاهای تفرجی و پارک ها برای قدیمی‌های سمنان محسوب می‌شود.

افضلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص مهجور ماندن این پارک بزرگ و قدیمی گفت: این پارک در بخش جنوبی شهر واقع شده و تمرکز شهروندان بیشتر بر پارک‌های بخش شمالی شهر است با این همه با توجه به اهمیت و سابقه تاریخی این پارک شهرداری برای بازسازی و زیباسازی آن برنامه‌ریزی کرده است.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح بازپیرایی ،بهسازی و نورپردازی این پارک قدیمی به عنوان یکی از طرح های شاخص شهرداری در سال 99 خبر داد و افزود: همچنین مجوز بهره‌برداری از یک چاه در این بخش اخذ شده تا با تامین منابع آبی مورد نیاز این پارک بزرگ علاوه بر بهسازی این پارک ، یک انقلاب در بحث فضای سبز در جنوب شهر و منطقه یک ایجاد کنیم.

این مدیر شهری با بیان اینکه با تامین آب دیگر محدودیتی در کاشت گونه های مختلف گیاهی در این منطقه نخواهیم داشت اضافه کرد: امیدواریم با تامین آب در فضای سبز شهری جنوب شهر یک تحول ایجاد کنیم.

- پارک هشت شهریور که در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن سمنان واقع شده در حال حاضر نیز دومین پارک بزرگ سمنان محسوب می‌شود. درختان بلند و با عمر چند دهه‌ای و طراحی خاص پارک جلوه خاصی به قدیمی ترین پارک شهری سمنان داده است.



انتهای پیام

تعداد بازدید : 367

ثبت نظر

ارسال