یک میلیون دام در کردستان علیه تب برفکی واکسینه شدند

یک میلیون دام در کردستان علیه تب برفکی واکسینه شدند

سنندج - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: با اتمام مرحله دوم مایه کوبی‌ رایگان دام‌ها علیه بیماری تب برفکی تعداد دام‌های واکسینه شده به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۶۳ راس رسید.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 8:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، ناصر مخدوم اظهار داشت: مرحله اول مایه کوبی دام های استان علیه این بیماری با جمعیت دامی یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۸۹ راس در تابستان و مرحله دوم نیز با ۶۸ هزار و ۱۷۴ راس در پاییز (آبان) اجرا شد.

وی با بیان اینکه هر دو مرحله به صورت رایگان اجرا شده است، افزود: در مرحله دوم تنها گاو و گوساله مایه کوبی شدند اما در مرحله اول علاوه بر دام های سنگین، دام های سبک نیز واکسینه شده بودند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان ادامه داد: در مرحله دوم ۴۲ گروه عملیاتی این اداره کل با مراجعه به ۷۲۳ واحد اپیدمیولوژیک موفق شدند این تعداد دام را در مقابل این بیماری خطرناک ایمن سازی کنند.

مخدوم یادآور شد: در این مرحله عملیات با بهره گیری از ۱۰۰ نفر واکسیناتور در قالب از ۲۵ مرکز غیردولتی و دولتی با اولویت دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پُر خطر شامل کانون های سال های قبل و شعاع آنها و همچنین روستاهای دارای جمعیت بالای دام سنگین و روستاهای دارای تردد زیاد دام انجام شد.

وی بیان کرد: پیش بینی تعهدات این اداره کل در این مرحله واکسیناسیون ۵۸ هزار راس بود که با انجام ۶۸ هزار و ۱۷۴ راس حدود ۱۷ درصد بیشتر از تعهدات شبکه دامپزشکی کردستان مایه کوبی انجام شده است.

کد خبر 4778268
تعداد بازدید : 391

ثبت نظر

ارسال