یونسکو: حدود ۱۲ میلیون کودک از مدرسه محروم می‌مانند

یونسکو: حدود ۱۲ میلیون کودک از مدرسه محروم می‌مانند

آمارهای سازمان ملل از احتمال محرومیت حدود ۱۲ میلیون کودک از حضور در کلاس‌های درس خبر می‌دهد.

دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 18:35

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، بررسی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نشان می‌دهد درصورتیکه تدابیر لازم اتخاذ نشود حدود ۱۲ میلیون کودک هرگز پا به مدرسه نخواهند گذاشت که در این میان دختران با موانع جدی‌تری مواجه هستند.

« ادره آزوله» مدیرکل سازمان یونسکو گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که ۹ میلیون دختر از حضور در کلاس‌های مقطع ابتدایی محروم خواهند شد که این آمار در پسران حدود سه میلیون نفر است.

تازه‌ترین اطلاعات از کودکان محروم از تحصیل در جهان حاکی از آن است که در مدت بیش از یک دهه پیشرفت قابل توجهی در این زمینه بدست نیامده‌ است. سال گذشته نزدیک به ۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان در طیف سنی شش تا ۱۷ سال از حضور در کلاس‌های درس محروم بوده‌اند. آمارهای جدید انعکاس دهنده مشکلات و موانعی است که در تحقق دستیابی به آموزشِ باکیفیت و فراگیر برای همه افراد وجود دارد.

سیستم آموزشی افغانستان به دلیل سه دهه درگیری و جنگ نابود شده‌ است. برای بسیاری از کودکان این کشور به پایان رساندن مقطع ابتدایی رویایی دست نیافتنی است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، همچنین برآوردهای سازمان یونسکو نشان می‌دهد درصورتیکه شرایط فعلی ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۳۰ یک ششم از کودکان شرایط حضور در مقطع ابتدایی و راهنمایی پیدا نخواهند کرد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 338

ثبت نظر

ارسال