گوگل امکان جستجوی ساده سوابق پزشکی را فراهم می‌کند

گوگل امکان جستجوی ساده سوابق پزشکی را فراهم می‌کند

شرکت "گوگل" با راه‌اندازی و توسعه بخش سلامت خود قصد دارد سوابق پزشکی افراد را هم برای بیماران و هم پزشکان در فضایی شبیه به فضای وب در دسترس قرار دهد.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 12:15

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

و به نقل از انگجت، گوگل از بخش سلامت(Health) خود که اخیراً ایجاد کرده است، خیلی تعریف می‌کند، اما توضیح چندانی در مورد آنچه که در این بخش وجود دارد ارائه نداده بود و حالا موضوع روشن شده است.

"دیوید فاینبرگ" مدیر بخش سلامت گوگل و منابع خبری CNBC برخی از ایده‌های این تیم را تشریح کرده‌اند که طی آن بیماران و پزشکان می‌توانند با یک جستجوی ساده به سوابق پزشکی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

فاینبرگ از یک نوار جستجو حرف می‌زند که به پزشکان کمک می‌کند سوابق پزشکی را مانند جستجو در وب پیدا کنند. به عنوان مثال پزشک برای یافتن سوابق پزشکی یک بیمار 87 ساله به جای استفاده از نام بیمار می‌تواند شماره 87 را جستجو کند.

همچنین کاربران خواهند توانست بدون نیاز به وب به اطلاعات قابل اعتماد دست یابند.

هنوز مشخص نیست که این دو ایده چقدر به واقعیت نزدیک است و یقین پیدا نشده است که تیم جستجوی گوگل برنامه جستجوی سلامت اختصاصی خود را کلید بزنند، اما به هر حال به ما نشان می‌دهد که در آینده باید منتظر چه چیزی در حوزه فناوری سلامت باشیم.

هرچه اتفاق بیفتد، فاینبرگ به شدت در پشت پرده مشغول است. سایر منابع ادعا می‌کنند که وی در حال ساختن پل‌هایی برای بهبود جستجوهای مرتبط با سلامتی در گوگل و یوتیوب است. این تیم می‌تواند بسیار به تقویت تجربیات مراقبت‌های بهداشتی کمک کند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 334

ثبت نظر

ارسال