گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و وضعیت بهداشتی این شهر

گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و وضعیت بهداشتی این شهر

در پی بارندگی‌های اخیر و بالا آمدن فاضلاب در اهواز، معاون کل وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بهداشتی این شهر و همچنین علت فوت چهار بیمار در یکی از بیمارستان‌های اهواز در پی قطعی برق، ‌توضیح داد.

پنجشنبه 28 آذر 1398 ساعت 2:23

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

دکتر ایرج حریرچی – معاون کل وزارت بهداشت که به دستور وزیر بهداشت برای بررسی فوت چهار بیماری که در یکی از بیمارستان‌های اهواز و به دنبال وقوع بارندگی و آبگرفتگی شهر و قطع برق در بیمارستان اتفاق افتاده بود، به این شهر سفر کرد، گفت: با توجه به بارندگی شدید و صاعقه‌ای که در شهر رخ داده بود، برق شهری دچار اختلال شده و در یکی از بیمارستان‌های شهر یک فاز از برق سه فاز دچار مشکل شده بود.

وی با بیان اینکه کادر بیمارستان بلافاصله اقدامات پیشگیرانه را انجام داده‌اند، افزود: این بیمارستان دارای چندین بخش آی‌سی‌یو است که یکی از دستگاه‌های الکترونیک یکی از بخش‌های آی‌سی‌یو به دنبال این اتفاق  دچار مشکل شده است. البته کادر درمانی اقدامات لازم را انجام داده و مسئولان بیمارستان نیز طی ۱۰ دقیقه در محل حاضر شده بودند تا وضعیت را کنترل کنند، اما متاسفانه طی این حادثه، چهار بیمار را که سه نفرشان سابقه ایست قلبی-تنفسی و احیاء قلبی داشتند و یک نفرشان که ۸۶ ساله بوده و سکته قلبی کرده بود، فوت شدند و به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم.

حریرچی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم انجام شده و تمام بیمارستان‌های شهر از جمله بیمارستان مذکور با ظرفیت کامل کار می‌کنند و در بخش‌های آی‌سی‌یو نیز کار به روال عادی در حال انجام است. در عین حال جلساتی را با مسئولان قوه قضاییه و پزشکی قانونی در اهواز داشتیم و قرار شد تا موضوع به دقت بررسی شود و اگر کوچکترین قصور فنی یا اجرایی ثابت شد، اشد مجازات برای خاطیان در نظر گرفته شود؛ زیرا خط قرمز وزارت بهداشت سلامت مردم است.

معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت بهداشتی در شهر اهواز با توجه به بارندگی‌ها و بالا آمدن فاضلاب در این شهر نیز گفت:  موضوع فاضلاب اهواز یک مشکل قدیمی است که وزارت بهداشت هم چندین بار در این رابطه گفته است که باید تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

حریرچی افزود: البته در حال حاضر با بروز بیماری شدیدی در شهر مواجه نبوده‌ایم، اما به هر حال همواره و به‌ویژه در زمان بارش‌های شدید ممکن است آب‌های سطحی با فاضلاب ترکیب شده و خطر بالقوه بروز بیماری‌های عفونی را در پی داشته باشد. بنابراین باید برای حل مشکل فاضلاب در اهواز چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 357

ثبت نظر

ارسال