کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه‌های دندانپزشکی در خراسان شمالی

کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه‌های دندانپزشکی در خراسان شمالی

‌یک کارشناس مسئول دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه‌های دندان پزشکی در این استان است.

یکشنبه 3 شهریور 1398 ساعت 11:35

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

‌دکتر جمشید ربانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ‌با اشاره به شدت گرفتتن تحریم ها، اظهار کرد: بسیاری از مواد اولیه دندان پزشکی وارداتی هستند و قیمت آن ها نسبت به سال های گذشته بسیار بالا رفته است و همین امر بر روی تعرفه های دندانپزشکی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: تحریم ها سبب شده تا برخی از مواد مورد نیاز دندانپزشکی سه برابر افزایش قیمت داشته باشند و حتی افزایش قیمت برخی از موارد بیش از رقم مذکور است.

ربانی با بیان اینکه کارپول یکی از اقلام مورد نیاز دندانپزشکی است، ادامه داد: در اردیبهشت سال گذشته آن را با 50 هزار تومان تامین می شد اما اکنون باید با رقم 360 هزار تومان تهیه کنیم.

وی اظهار کرد: دولت به صورت سهمیه ای به هر دندانپزشکی دو بسته برای یک ماه ارائه می کند اما این تعداد کفاف یکی دو هفته دندان پزشک را می دهد و مابقی آن باید از طریق بازار آزاد تهیه شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همین امر سبب شده تا تعرفه های دندان پزشکی افزایش یابد در نتیجه تعدادی از مردم نیز ناتوان در پرداخت این هزینه هستند و همین امر سبب شده تا یا دندان آسیب دیده را بکشد ‌یا اینکه به بخش دولتی مراجعه کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان حدود 85 یونیت دندان پزشکی را برای خدمات دهی به مردم این استان وارد عرصه کرده است.


انتهای پیام

تعداد بازدید : 270

ثبت نظر

ارسال