پیشرفت در حوزه آموزش عالی نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی و نقشه راه مناسب است

پیشرفت در حوزه آموزش عالی نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی و نقشه راه مناسب است

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: پیشرفت در حوزه آموزش عالی نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی و صحیح و تبیین نقشه راه مناسب است.

جمعه 22 شهریور 1398 ساعت 17:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، عبدالرضا باقری در دوازدهمین نشست هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، برگزاری مداوم این نشست‌ها را متضمن افزایش کیفیت و کارآیی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دانست.

وی تصریح کرد: پیشرفت در حوزه آموزش عالی نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی و صحیح و تبیین نقشه راه مناسب است و امیدواریم این نشست‌ها بتواند به پیشرفت علم و دانش در استان و کشور کمک نماید.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با تشریح عملکرد این دانشگاه در سطح ملی و منطقه‌ای؛ وضعیت همکاری‌های علمی بین‌المللی و وضعیت پژوهشی، تلاش برای رساندن این دانشگاه به جایگاهی درخور نام فردوسی و شهر مشهد را از اولویت‌های برنامه‌ریزی در این دانشگاه دانست و گفت: همکاران در دانشگاه فردوسی مشهد سعی می‌کنند تا با برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسانه و تبیین سند چشم‌انداز، نام و جایگاه این دانشگاه را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا بخشند.

وی همچنین تصمیمات گرفته‌شده در این نشست را برای دانشگاه‌ها و آموزش عالی مفید ارزیابی کرد و افزود: امید است با تلاش و کوشش فراوان و پرهیز از موازی کاری‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان بتوانند در تعالی و رشد علم و دانش در کشور نقش داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست که با حضور روسا و سرپرستان دانشگاه‌های فردوسی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، صنعتی قوچان، مجتمع آموزش عالی گناباد، مجتمع آموزش عالی تربت جام و مرکز آموزش عالی کاشمر و همچنین اعضای حقیقی هیئت امنا برگزار شد در مورد اصلاحیه آیین‌نامه‌ها، انتصاب اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی، انتقال و جذب اعضای هیئت علمی و دانشجویان و همچنین سیاست‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 372

ثبت نظر

ارسال