پذیرش دانشجو در کالج بین‌الملل علوم‌پزشکی شهید بهشتی از مهر ۹۹

پذیرش دانشجو در کالج بین‌الملل علوم‌پزشکی شهید بهشتی از مهر ۹۹

در چهل و پنجمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد که پذیرش دانشجو در کالج بین‌الملل دانشگاه از مهرماه سال آینده آغاز می‌شود.

یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 20:29

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اولین جلسه شورای دانشگاه در دوره مدیریتی جدید که در تالار شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به طرح راه‌اندازی کالج بین‌الملل دانشگاه به عنوان اولین دستور جلسه شورای چهل و پنجم، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۹۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه در حال تحصیل هستند؛ البته سهم ما نسبت به بقیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کمتر است که این موضوع به دلیل نبود کالج بین‌المللی در دانشگاه است.

وی تحصیل دانشجویان خارجی و داخلی در یک کلاس را علت ایجاد ناهمگونی در سطح علمی و انتظارات این دو گروه دانست و گفت: نیاز به کالج و درسنامه مستقل با نهاد مالی و حقوقی جدا در این حوزه حس می‌شود. برنامه راهبردی بر اساس نیازسنجی بازار تهیه شده و قرار بر این است در دوره لیسانس، دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و دوره مجازی در این مجتمع دانشجو تربیت شود.

آغاز پذیرش دانشجو در کالج بین‌الملل از مهرماه سال آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آغاز پذیرش دانشجو در کالج بین‌الملل از مهرماه سال آینده خبر داد و افزود: اقدامات در خصوص محل این مجتمع آموزشی در حال پیگیری و امور زیرساختی نیز در دست اقدام است.

در ادامه این نشست دکتر بابک شریف کاشانی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این خصوص اظهار کرد: طرح کالج بین‌الملل با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح علمی دانشجویان بین‌الملل و رقابت با دانشگاه‌های همتراز کلید خورد تا در زمینه جذب دانشجو در برخی رشته‌هایی که هنوز در ایران کوریکولوم مشخصی ندارند، اقدام شود.

به گفته وی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساختار فیزیکی و مدیریتی کالج آغاز شده و اساسنامه آموزشی آن در حال گسترش است.

تغییر نام گروه‌های آموزشی

دکتر محمدمهدی صدوقی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز ضمن بیان درخواست تغییر نام گروه‌های آموزشی بر اساس کوریکولوم‌های مصوب در شورای گسترش وزارت بهداشت، اظهار کرد: این تغییر در جهت اصلاح ساختار در گروه‌های بالینی صورت می‌گیرد.

وی افزود: طبق این درخواست، مواردی از جمله طب هسته‌ای به پزشکی هسته‌ای، رادیوتراپی به رادیوآنکولوژی، اورولوژی به جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی، پاتولوژی به آسیب‌شناسی، جراحی اعصاب به جراحی مغز و اعصاب، سم‌شناسی بالینی به سم‌شناسی بالینی و مسمومیت‌ها، عفونی به عفونی و گرمسیری، گوش و حلق و بینی به گوش گلو بینی و جراحی سر و گردن، داخلی اطفال به کودکان و جراحی اطفال به جراحی کودکان تغییر می‌کند.

دکتر صدوقی همچنین از پذیرش دانشجوی رشته پزشکی از لیسانس بر اساس مصوبه جلسه ۱۰ دی ماه شورای عالی برنامه‌ریزی خبر داد.

شصتمین سالگرد تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه

دکتر زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه جلسه ضمن اعلام برگزاری مراسم شصتمین سالگرد تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه، گفت: اواخر بهمن ماه سال ۱۳۳۸، دانشکده پزشکی در دانشگاه ملی شکل گرفت. به همین مناسبت ۶ اسفندماه سال جاری مراسمی با عنوان شصتمین سالگرد راه‌اندازی این دانشکده در دانشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم دو کتاب با عنوان "دانشگاه در ۶۰ سالگی" و "۶۰ سال در دانشگاه"، سرود دانشگاه، تمبر اختصاصی دانشگاه و جایزه آکادمیک همای بهشتی برای اولین بار رونمایی می‌شود. همچنین برخی مستندات تاریخی و مجموعه مصوبات هیئت امنای دانشگاه منتشر می‌شود.

دکتر زالی عنوان کرد: در این مراسم از ۶۰ نفر از اساتید فعال دانشگاه در عرصه‌های آموزش، پژوهش، ایثار، دفاع مقدس و خدمت رسانی به مردم تقدیر می‌شود. همچنین ایجاد هویت جدید برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیگر اهداف برگزاری این مراسم است.

به گفته وی، تهیه دو موزه در این راستا نیز در دستور کار است.

دکتر زالی در پایان به لزوم ایجاد دفتر کشورهای اسلامی برای تسهیل در جذب دانشجو و بیماران این کشورها اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین یکی از مشکلات مطرح شده در این جلسه کند بودن روند جذب هیئت علمی بود که اعضا در خصوص مرتفع کردن این مشکل و بازنگری نقشه جذب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 385

ثبت نظر

ارسال