وضعیت بیماری های التهابی روده در ایران/جوانان بیشتر درگیر می شوند

وضعیت بیماری های التهابی روده در ایران/جوانان بیشتر درگیر می شوند

دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد، گفت: آشنایی با بیماری های شایع گوارش برای متخصصان داخلی در روز قبل از کنگره برگزار می شود.

شنبه 11 آبان 1398 ساعت 12:46

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مهدی میرناصری، صبح شنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد، افزود: کنگره امسال در روزهای ۱۴ تا ۱۷ آبان ۹۸ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آندوسکوپی برای متخصصان داخلی در زمان برپایی کنگره، گفت: در این کارگاه ۳۲۵ نفر از متخصصان داخلی که آندوسکوپی انجام می دهند، شرکت می کنند.

دبیر اجرایی کنگره بیماری های گوارش و کبد، از حضور مهمانانی از کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی، لیتوانی، ترکیه، سوریه، لبنان و هند در کنگره امسال خبر داد و افزود: در کنگره امسال، سمپوزیوم درمان های جدید و داروهای این بیماری ها نیز برگزار می شود.

در ادامه این نشست خبری، همایون واحدی متخصص گوارش و کبد، به بیماری های التهابی روده در کشور اشاره کرد و گفت: تا ۳۰ سال پیش میزان شیوع بیماری های التهابی روده در ایران کم بود، اما آخرین بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، بین ۴۰ تا ۴۵ نفر از بیماری های التهابی روده رنج می برند که بیشتر جوانان را درگیر می کند.

وی با اشاره به درمان های جدید دارویی در کشور، افزود: داروهای بیولوژیک که در حال حاضر در کشور تولید می شود، عوارض داروهای معمولی را ندارد و کنترل بیماری را بهتر ساخته است.

ابن متخصص گوارش و کبد ادامه داد: بیماری های التهابی روده همواره با بیمار همراه بوده و فقط می بایست به درستی کنترل شود تا عارضه ای به دنبال نداشته باشد.

کد خبر 4760679
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 406

ثبت نظر

ارسال