همکاری اپل و دانشگاه میشیگان در بررسی تاثیر سر و صدا بر شنوایی

همکاری اپل و دانشگاه میشیگان در بررسی تاثیر سر و صدا بر شنوایی

شرکت اپل و دانشگاه میشیگان قصد دارند طی یک پروژه مشترک، تاثیر سر و صداهای روزمره را بر شنوایی مورد بررسی قرار دهند.

پنجشنبه 21 شهریور 1398 ساعت 22:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه میشیگان، شرکت اپل و پژوهشگران "دانشگاه میشیگان"(UMich)، پروژه‌ای را با همکاری یکدیگر آغاز کرده‌اند تا اثرات قرار گرفتن در معرض سر و صدا را بر شنوایی بررسی کنند.

این پژوهش، با کمک اپلیکیشن جدید اپل موسوم به "ریسرچ اپ"(Research app) صورت می‌گیرد که قرار است در اواخر سال جاری از آن رونمایی شود.

"وبویس بومن"(DuBois Bowman)، رئیس دانشکده سلامت عمومی دانشگاه میشیگان گفت: ما از این فرصت منحصر به فرد برای همکاری با اپل خوشحال هستیم. ما در این پروژه قصد داریم نحوه تاثیرگذاری فعالیت‌های روزمره را بر شنوایی مورد بررسی قرار دهیم. اطلاعات به دست آمده در این پژوهش، برای شناسایی اثرات سر و صدا بر شنوایی، اهمیت زیادی خواهند داشت.

"ریک نیتزل"(Rick Neitzel)، استادیار علوم سلامت محیطی و سلامت جهانی دانشگاه میشیگان و سرپرست این پژوهش گفت: ما در این پژوهش، سطح قرار گرفتن در معرض سر و صدا را در مورد کاربران بررسی خواهیم کرد. تحلیل داده‌های این پژوهش، به مرور زمان به پژوهشگران کمک می‌کند تا نحوه تاثیرگذاری سر و صدای روزانه را بر شنوایی درک کنند.

وی افزود: این مجموعه منحصر به فرد از داده‌ها، به ما امکان می‌دهند تا سطحی از میزان قرار گرفتن در معرض موسیقی و صداهای محیطی را ایجاد کنیم که پیش از این وجود نداشته‌اند. این اطلاعات، به ما کمک خواهند کرد تا تصویر واضح‌تری از سلامت شنوایی را به دست آوریم و دانش خود را در مورد اثرات قرار گرفتن در معرض موسیقی و سر و صدا به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهیم. پیش از این، هرگز ابزاری برای بررسی این موضوع وجود نداشته است. این پژوهش می‌تواند گام مهمی در این زمینه باشد.

نحوه تاثیرگزاری سر و صدا بر سلامت شنوایی، تاکنون به درستی درک نشده زیرا پژوهشگران ابزار مناسب را برای بررسی اثرات صداهای روزمره بر شنوایی در اختیار نداشته‌اند. آنها امیدوارند که بتوانند از قابلیت‌های محصولات اپل، برای انجام دادن این پژوهش در مقیاس بزرگ استفاده کنند.

"ربکا کونینگهام"(Rebecca Cunningham)، از پژوهشگران این پروژه گفت: قرار گرفتن در معرض سر و صدا، یک چالش در حال ظهور است که پیامدهای جدی برای افراد سراسر جهان به همراه دارد. دانشگاه میشیگان نمی‌تواند این پیامدها را به تنهایی مشخص کند؛ در نتیجه همکاری با اپل، گامی بزرگ در این زمینه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 423

ثبت نظر

ارسال