نقش دانشجویان در بررسی مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور

نقش دانشجویان در بررسی مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس یکی از دلایل کاهش فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی دانشجویان در سال‌های اخیر را تخصیص کم بودجه عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث بی‌انگیزگی و مشارکت‌نکردن آنها در برنامه‌های فرهنگی شده است.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 19:54

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر محمد جواد ناطق با بیان اینکه کاهش بودجه‌های فرهنگی در این فعالیت‌ها تاثیرگذار بوده ولی باید دلیل علاقه کم دانشجویان به مشارکت در برنامه‌های فرهنگی نیز بررسی شود، اظهار کرد: دانشگاه تلاش می‌کند برنامه‌های مختلف فرهنگی مانند نشریات، انجمن‌های علمی و اردوهای دانشجویی را فراهم کند اما تنها ۱۰ درصد دانشجویان در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

وی درباره دلیل کاهش مشارکت دانشجویان در مسائل فرهنگی گفت: مشکلات بودجه در ارائه برنامه‌ها تاثیر گذاشته است زیرا پیش از این اردوهای سیاحتی و زیارتی، موسیقی، دوره‌های فنی و حرفه‌ای و مسابقات قرآنی در سطح دانشگاه و خوابگاه‌ها برگزار می شد ولی اکنون این برنامه‌ها کاهش یافته است.

ناطق به جلسه‌ای که با فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشته، اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس اکنون در حال بررسی فضای فرهنگی دانشگاه‌ها هستند که انتظار می رود به نتایج خوبی نیز برسند. ما نیز از آنها خواسته‌ایم حداقل بودجه فرهنگی دانشگاه را کاهش ندهند تا بتوان برای مسائل دانشجویان برنامه ریزی کرد.

وی درباره اینکه آیا دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس برای مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور که در روزها و ماه‌های اخیر بیشتر آشکار شده است توانسته اند راهکارهایی ارائه دهند؟ گفت: تشکل‌های دانشجویی از اساتید علمی دانشگاه‌های مختلف برای مشکلاتی همچون افزایش قیمت سوخت دعوت کردند اما مشارکت فعالی صورت نگرفت و بیشتر در قالب سخنرانی اساتید و مسوولان مشکلات بحث و بررسی شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی درباره اینکه آیا روحیه مطالبه‌گری در بین دانشجویان وجود دارد یا خیر؟ گفت: این روحیه در بین دانشجویان وجود دارد و تا زمانی که در دانشگاه هستند تا اندازه‌ای دغدغه‌های خود و جامعه را بیان می‌کنند اما اینکه پس از فارغ التحصیلی تا چه اندازه این روحیه حفظ می‌شود، به فضای کسب و کار آنها بستگی دارد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 439

ثبت نظر

ارسال