مهمترین مشکل در مسیر فرزندخواندگی

مهمترین مشکل در مسیر فرزندخواندگی

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام آخرین آمار مربوط به فرزندخواندگی در کشور مهم‌ترین مشکل این حوزه را سلیقه انتخابی خانواده‌ها در این خصوص دانست.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 0:19

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

سعید بابایی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه تا آخرین ریالی که بودجه در بخش فرزندان تحت سرپرستی این سازمان اختصاص یافته برای این فرزندان هزینه می‌شود، افزود: با این وجود تعدادی نیز برای سال ۹۸ در نوبت هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه ابتدایی امسال،  ۹۶۴ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند، اظهار کرد: ۳۷۰ کودک دیگر نیز با حکم امین موقت در مسیر فرزندخواندگی هستند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یکی از مشکلات فرآیند فرزندخواندگی را سلیقه انتخابی خانواده‌ها در فرزندپذیری عنوان کرد و گفت: به همین دلیل نیاز به فرهنگ سازی در جامعه داریم تا کودکان دارای بیماریهای خاص و همچنین معلولیت نیز این فرصت را داشته باشند تا وارد خانواده جدید شوند. امری که خوشبختانه کم کم در حال شکل گیری است.

به گفته بابایی، در سال اخیر بیشترین آمار فرزندخواندگی مربوط به استانهای خراسان رضوی، تهران، کرمان و آذربایجان شرقی بوده است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 410

ثبت نظر

ارسال