مشکلات شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد

مشکلات شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد

دانشجویان عضو شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دیدار با رئیس دانشگاه به بیان دغدغه ها، نگرانی ها و مطالبات خود پرداختند.

سه شنبه 12 آذر 1398 ساعت 2:57

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دبیران شورای صنفی دانشجویی دانشکده ها و خوابگاه ها دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که دکتر محمود خدادوست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از مدیران حوزه دانشجویی نیز حضور داشتند، دانشجویان به بیان دغدغه ها، نگرانی ها و مطالبات خود پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست شورای صنفی دانشجویی را یک فرصت برشمرد و افزود: در فضای مدیریتی نوین بدون توجه به صاحبان فرایند نمی توان مدیریت کرد و این یک خطای بزرگ مدیریتی است. کسانی که در متن فرایند و یا خط مقدم دریافت خدمات هستند اگر نظراتشان منظور نشود موفقیتی حاصل نمی شود و با این دیدگاه شورای صنفی یک فرصت به شمار می آید.

زالی جمع های دانشجویی را زلال، خودجوش و دلسوز برشمرد و دانشجو را دغدغه مند و بدون حاشیه عنوان کرد و گفت: احساس من این است که در جمع شما این بلوغ حاصل شده است و من به این جمع اعتماد دارم.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل دوطرفه افزود: شورای دانشجویی می تواند بازویی قدرتمند برای ما باشد، بنابراین باید  تعامل دوطرفه داشته باشیم تا از نظرات شما در راستای بهبود وضعیت بهره مند شویم. خوشبختانه این تعامل در قالب برگزاری این جلسات شکل گرفته و تکامل می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:  البته در برخی موضوعات نیازمند بررسی جامع تر برای دستیابی به راهکارهای مناسب هستیم  و این موضوعات در کمیته های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی درباره پروژه تجمیع دانشکده ها و ایجاد پردیس دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی و اقدامات و پیگیری های صورت گرفته توضیحاتی را برای دانشجویان ارائه کرد.

زالی المپیاد ورزشی دانشجویی را بحثی مهم و جدی خواند و مدال آوری در این المپیادها را مایه اعتبار دانشگاه برشمرد و بر ضرورت هر چه سریعتر آماده سازی تیم های دانشجویی برای اعزام به این المپیاد تاکید کرد.

بازنگری واگذاری بخشهای آموزشی مراکز درمانی، نظارت بر جذب دانشجویان خارجی، افزایش پنهای باند اینترنت خوابگاهها، استفاده از ظرفیت های شهر ورامین برای کاهش مشکلات دانشجویان مجتمع عالی سلامت ورامین، برخی دیگر از نکات مطرح شده توسط رئیس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر خدادوست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست ضمن بیان سخنانی شورای صنفی دانشجویان را بازوان معاونت دانشجویی و فرهنگی برشمرد و با اشاره به شرایط موجود خاطرنشان کرد در حد بضاعت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و مسایل دانشجویان به کار خواهد بست.

دبیران شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست موضوعاتی از جمله پراکندگی خوابگاهها، مشکلات ایاب و ذهاب و تغذیه، نظارت بر خصوصی سازی بخشهای آموزشی بیمارستانها، بهسازی پاویون ها، افزایش امکانات و تسهیلات رفاهی دانشجویان، نظارت بر عملکرد آموزشی اساتید و اعضای هیئت علمی، افزایش پهنای باند اینترنت در دانشکده ها و خوابگاه ها، نظارت بر تجهیز امکانات ورزشی خوابگاه ها، آماده سازی تیم های دانشجویی برای المپیادهای ورزشی، انعقاد قرار داد با باشگاه های بیرون از دانشگاه را مطرح کردند.

کد خبر 4785429
تعداد بازدید : 473

ثبت نظر

ارسال