مشکلات افراد کم توان و ناتوان در سلامت دهان و دندان

مشکلات افراد کم توان و ناتوان در سلامت دهان و دندان

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران، گفت: اکثر افراد دارای ناتوانی، در انجام کارهای مربوط به بهداشت دهان و دندان مشکل دارند.

چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت 22:47

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی تاجرنیا، روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم «سلامت دهان و دندان در افراد دارای ناتوانی»، آمادگی این انجمن را برای همکاری در ارتقای سلامت دهان و دندان افراد دارای ناتوانی، اعلام کرد و افزود: انجمن دندانپزشکان ایران می تواند نسبت به برگزاری سمپوزیوم های ادواری برای آموزش اعضای انجمن دندانپزشکان در خصوص چگونگی کار با افراد دارای ناتوانی و همچنین، اختصاص بخشی از کنگره سالانه این انجمن که حدود ۷ تا ۸ هزار تن از متخصصان در آن شرکت می کنند به موضوع سلامت دهان و دندان افراد دارای ناتوانی، اقدام کند.

وی تاکید کرد: همه ما به عنوان دندانپزشک، موظف به ارائه خدمت به همه هموطنان ولو افراد دارای ناتوانی هستیم و باید در مراجعه این افراد، با صبوری و دقت به مشکلات آنان رسیدگی کنیم.

تاجرنیا تصریح کرد: اکثر افراد دارای ناتوانی، در انجام کارهای مربوط به بهداشت دهان و دندان مشکل دارند و در نتیجه با عوارض آن که مشکلات در بلع، تکلم و یا بیماری های این ناحیه است، روبه رو می شوند.

وی افزود: هریک از ما در مقابل این افراد، مسئولیت هایی داریم، اما در ابتدای این مسیر، خانواده ها هستند که باید با ملاحظات پیشگیری آشنا شوند و بعد از خانواده ها، جامعه دندانپزشکی کشور است که می بایست به وظیفه خود به خوبی عمل کند.

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران، از راه اندازی و فعالیت کمیته «مسئولیت اجتماعی» در این انجمن خبر داد و گفت: افزایش دانش دندانپزشکان در قالب فعالیت های کمیته مسئولیت اجتماعی نیز امکانپذیر خواهد بود.

وی همچنین پیشنهاد داد که با توجه به فعالیت بیش از هزار کلینیک دندانپزشکی در شهر تهران، فراخوانی برای جذب همکاری کلینیک ها و مطب های خصوصی به عنوان «یاوران افراد کم توان و ناتوان» انجام شود تا به تدریج دریافت خدمات دندانپزشکی از سوی مددجویان و افراد دارای ناتوانی به سهولت انجام گیرد.

سمپوزیوم « سلامت دهان و دندان در افراد دارای ناتوانی »، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

کد خبر 4813405
تعداد بازدید : 498

ثبت نظر

ارسال