فاصله زیادی با امنیت غذایی براساس معیارهای جهانی داریم

فاصله زیادی با امنیت غذایی براساس معیارهای جهانی داریم

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر امنیت غذایی را بر اساس معیارهای جهانی تعریف کنیم، فاصله زیادی داریم تا اینکه غذاهای سالم، باکیفیت، دردسترس، مغذی و با سلیقه خود در هر مکانی در اختیار داشته باشیم.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 17:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

محمد کافی امروز در همایش ملی تخصصی امنیت غذایی و رونق تولید که در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه میزبان همایش و نشستی با عنوان امنیت غذایی و رونق تولید است که خرمندان دنیا این عنوان را یکی از ۵ اولویت اصلی بشر در آینده لقب دادند و امنیت غذایی در کنار تکنولوژی‌های پیچیده اولویت خود را پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ما در حوزه تولید غذا کارنامه درخشانی داریم و در کشور با وجود تمام محدودیت‌ها، تولید غذا از بعد کمی و کیفی خوب بوده و بیش از ۱۲۰ میلیون‌ تن تولید محصول باکیفیت کار ساده‌ای نیست.

کافی خاطرنشان کرد: اگر امنیت غذایی را بر اساس معیارهای جهانی تعریف کنیم، فاصله زیادی داریم تا اینکه غذاهای سالم، باکیفیت، دردسترس، مغذی و با سلیقه خود در هر مکانی در اختیار داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما مواد اولیه و ظرفیت داریم و به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌توانیم به این جایگاه برسیم. امیدوارم ایران را در این منطقه سرآمد کرده و این ظرفیت‌ها را در خدمت رفاه مردم به کار بگیریم.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 374

ثبت نظر

ارسال