عده‌ای می‎خواستند بیمارستان امام خمینی را بدون مزایده و با مبلغ ناچیز بگیرند

عده‌ای می‎خواستند بیمارستان امام خمینی را بدون مزایده و با مبلغ ناچیز بگیرند

رئیس سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان البرز از وجود فشارهایی از سوی افراد و گروه‌هایی مشخص برای ترک تشریفات و واگذاری بیمارستان بدون انجام مزایده در طول این مدت خبر داد و گفت: از جمله گروهی بودند که چون توان تأمین ضمانتنامه 13 میلیاردی بانکی را نداشتند، می‌خواستند با یک مبلغ ناچیز و شرایط خاص و خارج از ضوابط مزایده، بیمارستان را عهده‌دار شوند.

شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 22:0

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

محمودرضا شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به روند واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) کرج و برگزاری مزایده هشتم برای واگذاری این بیمارستان اظهار کرد: مزایده هشتم در فرآیندی سالم، رقابتی و در شرایط کاملاً یکسان و پس از درج آگهی آن در روزنامه‌ها و با حضور دستگاه‌های ناظر از جمله معاون دادستان مرکز استان برگزار شد.

شیرازی افزود: یکی از شرایط این مزایده، تأمین ضمانتنامه بانکی به مبلغ حدود 13 میلیارد تومان بود که در هفت مزایده قبلی هیچ گروهی از پس تأمین این ضمانتنامه بر نیامده بود اما در مزایده هشتم این موضوع محقق شد که در استعلام صورت گرفته، ضمانتنامه به تأیید بانک عامل هم رسید و در نهایت دکتر اسکندریان متخصص جراحی قلب و عروق و دکتر خسروی متخصص روانشناسی برنده این مزایده شدند.

وی ادامه داد: اگرچه فعالیت در حوزه پزشکی توسط شرکت کنندگان در مزایده جزو شرایط الزام‌آور نبود و همه طیف‌ها می‌توانستند در این مزایده شرکت کنند اما خوشبختانه هر دو این افراد در گروه پزشکی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اعلام به برندگان و امضای ابلاغ برنده شدن در مزایده، یک هفته فرصت برای امضای قرارداد وجود دارد که با توجه به تعطیلی روز سه‌شنبه هفته گذشته، فردا یکشبنه سوم شهریور، روز هفتم پس از ابلاغ است که ساعت 10 صبح قرارداد امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: بنا بر توافق صورت گرفته تا 15 شهریور بخشی از حقوق کارکنان پرداخت خواهد شد و تا پایان این ماه هم باقیمانده مطالبات کارکنان تعیین تکلیف می‌شود.

شیرازی به ادامه فعالیت بیمارستان هم اشاره و اعلام کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) دو هفته قبل از برگزاری مزایده پس از یکسال تعطیلی مطلق مجدداً راه‌اندازی و بیمارانی هم در بخش‌های سی‌سی‌یو، داخلی و آی‌سی‌یو بستری شدند و فعالیت آن همچنان ادامه دارد، این از سرگیری فعالیت در آرامش خاطر شرکت کنندگان در مزایده هم موثر بود.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز با تأکید بر لزوم اصلاح تعرفه این بیمارستان تصریح کرد: تعرفه دولتی بیمارستان امام خمینی(ره) با دخل و خرج بیمارستان همخوانی ندارد، این وضعیت با توجه به بدهی 110 میلیارد تومانی بیمارستان که 50 میلیارد آن هم به اجرای احکام رسیده و ممکن است به توقیف و یا حراج بخش‌های مختلف بیمارستان منجر شود بنابراین تعیین تکلیف بیمارستان را ضرورت بخشیده بود که خوشبختانه در شرایط سالم و رقابتی این اتفاق رخ داد.

شیرازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از وجود فشارهایی از سوی افراد و گروه‌هایی مشخص برای ترک تشریفات و واگذاری بیمارستان بدون انجام مزایده خبر داد و گفت: در این مدت خیلی تحت فشار بودیم که دست از مزایده کشیده و عقب نشینی کنیم، بنده خودم به صراحت می‌گویم که به همراه استاندار البرز به هیچ وجه زیر بار ترک تشریفات مزایده نرفتیم، از جمله گروهی بودند که چون توان تأمین ضمانتنامه 13 میلیاردی بانکی را نداشتند، می‌خواستند با یک مبلغ ناچیز و شرایط خاص و خارج از ضوابط مزایده، بیمارستان را عهده‌دار شوند.

شیرازی افزود: این گروه درخواست‌های مکرری به جاهای مختلف دادند که برای عهده‌دار شدن بیمارستان با ترک تشریفات آمادگی دارند اما بنده به خاطر تخلف احتمالی که ممکن بود در این فرآیند رخ دهد زیر بار این موضوع نرفتم و اصرار بر ادامه برگزاری مزایده‌ها کردیم تا شرایط یکسان و رقابتی را برای شرکت‌کنندگان احتمالی فراهم بیاوریم.

شیرازی خاطرنشان کرد: بخشی از تهمت‌هایی هم که به ناحق به سازمان همیاری در خصوص بیمارستان امام خمینی(ره) زده می‌شود از سوی گروه مشخص است، چون تصور نمی‌کردند کسی توان و یا جرأت خرید این بیمارستان را داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه اخبار کذبی در خصوص بیمارستان در فضای مجازی منتشر شده بود از جمله اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به افراد غیرمرتبط واگذار شده است، مطلقاً چنین چیزی نیست و سازمان همیاری به زودی مدارک این افراد به همراه تصویر و استعلام ضمانتنامه از بانک و روزمه این متخصصان را برای شفاف‌سازی منتشر خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: این اطمینان به مردم داده می‌شود که ذره‌ای تخطی از قانون در واگذاری بیمارستان صورت نگرفته و هدفمان تسریع در تعیین تکلیف بیمارستان بوده و همچنین هرگونه تعطیلی تا مهرماه و تخریب بخش‌هایی از بیمارستان را  قویاً تکذیب می‌کنیم چون نظارت ما بر بخش خصوصی اعمال خواهد شد.

، پیش از این، ‌رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز از راه‌اندازی مجدد بیمارستان امام خمینی(ره) کرج و پذیرش بیمار در این بیمارستان خبر داده بود و گفته بود که این بیمارستان در کارشناسی جدید 258 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و پس از واگذاری به بخش خصوصی ظرف یک تا سه ماه می‌تواند به دوران اوج خود برسد و به عنوان یکی از برندهای درمانی کرج و استان البرز فعالیت کند.


انتهای پیام

تعداد بازدید : 223

ثبت نظر

ارسال