طرحی در جست‌وجوی اجتماعی کردن سلامت و ارتقاء دانش پیشگیری خانوار

طرحی در جست‌وجوی اجتماعی کردن سلامت و ارتقاء دانش پیشگیری خانوار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان یکی از این سه دانشگاه نام برد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این طرح به‌دنبال اجتماعی کردن سلامت و بردن آموزش‌ها به بطن خانواده است.

دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 17:31

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

دکتر جعفر جندقی در نشست هم‌اندیشی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی این طرح که با حضور جمعی مدیران رسانه‌های استان برگزار شد اظهار کرد: وزارت بهداشت در مرحله اول این طرح سه دانشگاه پیشرو علوم پزشکی سمنان، قزوین و کاشان را برای اجرای این طرح ملی انتخاب کرده و این دانشگاه‌ها نیز هر کدام یکی از شهرستان‌ها و یا مناطق و محلات شهری زیرمجموعه خود را برای اجرای طرح انتخاب کردند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و توان‌بخشی نام برد و گفت: در سمنان، این طرح در مراکز خدمات جامع سلامت شهید مطلبی، مرکز فامیلی، خیرآباد و پایگاه همت اجرایی می‌شود.

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از پیشگیری، درمان و توانبخشی به عنوان سه هدف‌گذاری مهم این طرح ملی نام برد و افزود: در این طرح با انتخاب سفیران سلامت و انتقال آموزش‌ها از طریق این سفرا به خانواده‌ها به دنبال اجتماعی کردن آموزش‌ها در حوزه سلامت هستیم.

وی از انتخاب رابطین سلامت در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: هر رابط سلامت که در واقع رابط بین مراکز سلامت و سفیران هستند 40 سفیر سلامت را تحت‌پوشش دارد.
وی با بیان اینکه

 رئیس مرکز بهداشت استان مرحله نخست  "هر خانه یک پایگاه سلامت" در سه ماهه آذر، دی و بهمن برگزار می‌شود تصریح کرد: قرار است که بعد از اجرای کامل این طرح، تجربیات خود را با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به اشتراک گذاشته و با شناسایی نقاط ضعف و قوت طرح، زمینه را برای اجرای سراسری طرح آماده کنیم.

جندقی از اجرای این طرح در سراسر کشور از سال آینده خبر داد و گفت: از بهار آینده این طرح در همه شهرستان‌های استان نیز اجرایی خواهد شد.

وی به نقش مهم رسانه‌ها در اجرای این طرح و کمک به ایجاد بسیج اطلاع‌رسانی اشاره و اظهار کرد: در این طرح در پی این هستیم که آموزش‌ها را خانه به خانه ارائه و با توانمندسازی خانواده‌ها به ارتقاء سطح سلامت در جامعه و افزایش دانش پیشگیری در خانواده‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 318

ثبت نظر

ارسال