شروط استخدام محقق در دانشگاه تهران/ نسبت خانوادگی با مجری ممنوع

شروط استخدام محقق در دانشگاه تهران/ نسبت خانوادگی با مجری ممنوع

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به استخدام پژوهشگران در این دانشگاه، شروط جذب این افراد را تشریح کرد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 1:59

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

محمد رحیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات استخدام پژوهشگران در دانشگاه تهران گفت: براساس آیین نامه ای که به تازگی ابلاغ شده در صورتی که افراد پروژه های پژوهشی کاربردی داشته باشند، بسته به مدت زمانی که استاد، موسسه پژوهشی و یا دانشکده تقاضا داشته باشد و فرد منبع مالی لازم را داشته باشد در دانشگاه به صورت قراردادی استخدام می شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: منظور از پروژه های پژوهشی کاربردی، پژوهش های سفارشی است که اعتبار آن ها از طریق عقد قرارداد و یا ابلاغ اعتبار توسط کارفرما تامین و پرداخت می شود.

مدت قرارداد با پژوهشگران چقدر است؟

وی با اشاره به اینکه این پژوهشگران در مدت زمانی که در دانشگاه قرارداد دارند، بیمه می شوند، افزود: این همکاری ممکن است ۳ ماه، ۶ ماه و یکسال به طول انجامد؛ حتی ممکن است در صورت نیاز این قرارداد بیش از یکسال هم تمدید شود.

افزایش حقوق در قالب کارانه و حق التحقیق

رحیمیان با اشاره به اینکه حداقل حقوق و مزایای ماهیانه پژوهشگر براساس حداقل حقوق و دستمزد قانونی مشمولان قانون کار محاسبه می شود، خاطرنشان کرد: متقاضی طرح (عضو هیات علمی مجری و یا موسسه) در صورت وجود اعتبار مجاز است از محل درآمد اختصاصی طرح پژوهشی و یا اعتبار ویژه پژوهشی تا سقف ۵ برابر حقوق و دستمزد فرد تحت عناوین کارانه، بهره وری و یا حق التحقیق به پژوهشگر پرداخت کند.

مجوز استخدام ۱۰۰ پژوهشگر صادر شد

وی با اشاره به اینکه مدت زمان قرارداد بستگی به تامین مالی موسسه مورد نظر دارد، گفت: تاکنون هیات امنای دانشگاه مجوز قرارداد با ۱۰۰ پژوهشگر را صادر کرده است و حتی اگر تعداد بیشتری نیاز باشد ما در خواست خواهیم داد.

رحیمیان درباره مزیت های این طرح در دانشگاه تهران، گفت: روال به این صورت است که حق الزحمه افراد از محل طرح پژوهشی پرداخت می شود در حالی که این مدل کار رسمی نیست و سابقه کار نیز برای فرد در نظر گرفته نمی شود. اما در طرح جدید دانشگاه تهران، حق و حقوق فرد به طور کامل پرداخت می شود و صفر تا صد کار رسمی و براساس قانون است.

شروط استخدام/ فرد باید فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های سطح یک باشد

معاون پژوهشی دانشگاه تهران درباره شرایط استخدام پژوهشگران در این دانشگاه توضیح داد و گفت: فرد باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی و یا تخصص و یا فوق تخصص بالینی در رشته های مرتبط با موضوع و حیطه فعالیت های ذیربط از یکی از دانشگاه های سطح یک کشور و یا یکی از دانشگاه های معتبر بین المللی خارجی مورد تایید هیات رییسه دانشگاه باشد.

وی همچنین نداشتن تعهد خدمت پژوهشگر در سازمان های دولتی و غیردولتی را از دیگر موارد مهم در مسیر استخدام عنوان کرد و گفت: البته در آیین نامه تبصره ای در این بخش وجود دارد مبنی بر اینکه فرد می تواند موافقت نامه سازمانی که در آن فعالیت می کند را به دانشگاه تحویل دهد  و در این صورت می تواند در دانشگاه مشغول به کار شود.

نسبت خانوادگی ممنوع!

رحیمیان همچنین تاکید کرد که عضو پژوهشگر نباید با عضو هیات علمی مجری طرح و یا مدیران موسسه نسبت خانوادگی درجه یک و یا درجه دو داشته باشد.

کد خبر 4809055
مهتاب چابوک
تعداد بازدید : 429

ثبت نظر

ارسال