شرط حمایت ستاد مبارزه با قاچاق کالا از شرکت‌های فناور در رویداد فناورانه صندوق نوآوری

شرط حمایت ستاد مبارزه با قاچاق کالا از شرکت‌های فناور در رویداد فناورانه صندوق نوآوری

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این رویداد تفاهم‌نامه منعقد کنند، حمایت خواهد کرد.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 14:6

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

امیرمحمد پرهام‌فر با اشاره به برگزاری گردهمایی ارائه فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: تمام تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون فراهم شده، هیچ‌کدام جنبه رقابتی نداشته است، لذا برگزاری این گردهمایی، اولین گام برای ایجاد رقابت میان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای عرضه توانمندی‌های خود در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: در این رویداد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را به گونه‌ای عرضه کنند که بتواند خلاهای این فضا را پر کند و این اتفاقی است که برای اولین بار در کشور رخ می‌دهد. 

پرهام‌فر با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق با تاکید بر اینکه نمی‌توان گفت مسیر مبارزه با قاچاق تاکنون مسیری غیرعلمی بوده است، یادآور شد: تمام بهره‌گیری‌هایی که از سامانه‌ها، سخت‌افزارها و تکنولوژی صورت گرفته، حاکی از نگاه علمی و فناورانه به موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است، اما به نظر می‌رسد برای آن قسمتی که تاکنون طی نشده و اقدامی صورت نگرفته، نیازمند قابلیت‌های بیشتری هستیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ادامه داد: لذا در این بخش باید رقابت ایجاد کرد، از همین‌رو ستاد مبارزه با قاچاق کالا پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد تا آن حوزه‌هایی که تاکنون اقدامی در آنها صورت نگرفته‌است، فعال شود.

وی با انتقاد از این موضوع که ما برای بسیاری از نیازمندی‌ها مجبور بودیم به سمت واردات برویم، اظهار کرد: طبق قوانین، دستگاه‌های دولتی موظف هستند که تا حد امکان نیازهایشان را از طریق توانمندی‌ها و تولیدات داخل تامین کنند و اگر در این فضا طرف‌های عرضه و تقاضا یکدیگر را پیدا کنند، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، نیازهای دستگاه‌ها از سمت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی کشور تامین می‌شود، ضمن آنکه سازمان‌ها مجبور شوند از طریق شرکت‌های داخلی نیازهای خود را مرتفع کنند.

پرهام‌فر ادامه داد: هرچه نیازها شفاف‌تر و تقاضاها به صورت کامل‌تر اعلام شود و از طرف دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توانمندی‌های خود را به درستی به نمایش بگذارند؛ امکان این اتصال و برقراری تفاهم افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: در این میان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز این قول را به شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این رویداد تفاهم‌نامه منعقد کنند، می‌دهد که از آنها حمایت لازم و کافی را به عمل خواهد آورد.

، گردهمایی ارائه فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی از فردا سوم آذرماه با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مدت سه روز برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این گردهمایی استفاده از دانش و نوآوری در مدل بهینه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز و در محورهای حفاظت فیزیکی، کشف و شناسایی، انبارداری هوشمند، بازرسی در سطح عرضه، پایش مرزها، هوشمندسازی نظارت بر ترانزیت و لجستیک، بهینه‌سازی امحا و بازیابی است.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نشست‌های معرفی نیازهای فناورانه تولیدکنندگان پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز (Reverse Pitch) و نشست‌های معرفی توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها (Pitch) و نشست‌های B2B از جمله برنامه‌های این رویداد فناورانه است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 328

ثبت نظر

ارسال