سیزدهمین کنگره دانش اعتیاد از فردا آغاز به کار می کند

سیزدهمین کنگره دانش اعتیاد از فردا آغاز به کار می کند

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، از روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸، در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 4:10

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی جغتایی رئیس سیزدهمین کنگره دانش اعتیاد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد در جامعه و همچنین ابعاد گسترده تاثیرگذاری این بیماری به لحاظ فردی، اجتماعی و خانوادگی، کنگره دانش اعتیاد فرصت مناسب و بسیار ارزشمندی است که همه افراد و متخصصان جامعه، ابعاد مختلف آن را از جنبه های اقتصادی، جامعه شناسی، بیولوژیک، روانشناسی و...، مورد بحث و تبادل نظر قرار بدهند.

وی ادامه داد: عمده افرادی که به سمت اعتیاد گرایش پیدا می کنند یا به دنبال لذت بردن و گذراندن اوقات خودشان هستند و یا برای برطرف کردن مشکلات روحی و روانی و...، به سمت مصرف مواد می روند. از این رو قرار است در این کنگره به حوزه پیشگیری توجه بیشتری شود و اینکه چه باید کرد تا شرایط جامعه را به سمتی ببریم که فرد احساس رضایت داشته باشد و چه کنیم تا رضایت اجتماعی در افراد را افزایش دهیم.

جغتایی افزود: تلاش می شود بر اساس یافته های محققان داخلی و بین المللی، مکانیزم ها و روش های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی معتادان، تدوین و در سیاست گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ارتباط با جزئیات برگزاری کنگره، گفت: در این کنگره بین المللی، اساتید، صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی  در سطح ملی و بین المللی، دیدگاه ها و یافته های خود در زمینه آخرین فعالیت های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را ارائه و به اشتراک می گذارند.

سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد ، از ۳۰ مرداد تا یکم شهریور ۹۸، در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

کد خبر 4697499
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 469

ثبت نظر

ارسال