سهم80درصدی زوار عبوری از پروازهای بالگرد علوم پزشکی شاهرود

سهم80درصدی زوار عبوری از پروازهای بالگرد علوم پزشکی شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به بار ناشی از خدمات‌دهی به جمعیت 20 میلیونی زوار عبوری از استان سمنان گفت: 80درصد از خدمات‌ و ماموریت‌های اورژانس هوایی و بالگرد علوم پزشکی شاهرود به زائران حرم رضوی عبوری از شهرستان شاهرود و خصوصا محور شاهرود-سبزوار ارائه شده است.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 4:33

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

دکتر رضا چمن در نشست تبیینی شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان اظهار کرد: گاهی تا 30 درصد مراجعان به مراکز درمانی تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در دو شهرستان شاهرود و میامی به زوار حرم رضوی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حدود 300 هزار نفر است ادامه داد: خدمات درمانی محدود به تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی نیست و علاوه بر زوار و مسافران، برخی از مردم شهرستان‌های مجاور نیز از خدمات این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شاهرود به عنوان یک شهر دانشجویی نام برد و تصریح کرد: بیش از 22 هزار دانشجو در دانشگاه‌های این شهرستان تحصیل می‌کنند که این جمعیت دانشجویی نیز از خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند هستند.

دکتر چمن از پراکندگی جغرافیایی به عنوان یک مولفه موثر در خدمات بهداشتی درمانی این دانشگاه یاد کرد و افزود: 50 درصد از گستره جغرافیایی استان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است و همین پراکندگی هزینه‌های درمانی و بهداشتی را برای دانشگاه افزایش می‌دهد.

وی همچنین از تحصیل بیش از دو هزار دانشجو در چهار دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دارای 800 تخت بیمارستانی، 64 خانه بهداشت و مرکز جامع و 28 مرکز درمانی است.

آنفلونزا در شاهرود و میامی تلفات جانی نداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه قدمتی 50 ساله دارد اضافه کرد: البته این مجموعه از سال 76 به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا یافته و قدمت 50 ساله آن به مدرسه بهیاری برمی‌گردد.

وی با ابراز رضایت از سرعت پیشرفت‌ شاخص‌های عملکردی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: رشد کیفی مجموعه دانشگاه چه در حوزه آموزش و رشد کیفی رشته‌ها و چه از نظر بهداشتی و درمانی و...قابل قبول است.

چمن در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص تلفات احتمالی آنفلونزای اخیر در شهرهای تحت‌پوشش این دانشگاه گفت: موج ناشی از شیوع آنفلونزا در چند هفته‌ گذشته خوشبختانه در شهرستان های شاهرود و میامی هیچ تلفات جانی نداشته است.

شاهرود کمبود دارویی ندارد

وی از دو هزار و 400 مراجعه مرتبط با آنفلونزا به بیمارستان تحت‌پوشش این دانشگاه در شاهرود و میامی خبر داد و افزود: در مجموع 340 بستری ناشی از آنفلونزا در این دو شهرستان ثبت شده و از 40 نمونه ارسالی به وزارت بهداشت تنها آزمایش 6 نفر مثبت بوده است.

این عضو هیات علمی علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هیچ کمبود دارویی در شاهرود نداریم اظهار کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده هیچ کمبود جدی در بحث دارویی نداریم البته در بحث داروهای وارداتی سهمیه‌بندی صورت گرفته و در این شرایط تحریم تلاش شده که از تجویز داروهایی که مشابه اثرگذار داخلی دارند اجتناب شود.

وجود 2 دانشگاه علوم پزشکی عامل ارتقاء شاخص‌های سلامت در استان سمنان

وی از وجود دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد و گفت: تحلیل‌ها و بررسی‌های کارشناسانه نشان می‌دهد که وجود همزمان این دو دانشگاه یکی از جدی ترین دلایل کیفی بودن شاخص‌های سلامت در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه استان سمنان از معدود استان هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی ست ادامه داد: همه شاخص‌های سلامت در استان گویای این است که وجود این دانشگاه سبب شده که استان از سیمای سلامت بهتر و کیفی‌تری برخوردار باشد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 417

ثبت نظر

ارسال