رشد ۵۸درصدی بارش‌های سمنان نسبت به دوره بلندمدت

رشد  ۵۸درصدی بارش‌های سمنان نسبت به دوره بلندمدت

استاندار سمنان از افزایش بارش‌ها در این استان خبر داد و گفت:بر اساس آمارها، استان سمنان امسال در شاخص بارندگی‌ها در مقیاس بلند مدت ۵۸درصد و به نسبت سال گذشته 14درصد افزایش بارندگی داشته است.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 17:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

علیرضا آشناگر در سیزدهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه استان سمنان در اسفندماه شاهد بارش‌ بیشتری خواهد بود اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی باید در طول فصل بارش آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اسفند ماه میزان بارش‌ها بیشتر خواهد شد شهرداران استان باید سطح آمادگی خود را افزایش داده تا غافلگیر نشوند .

استاندار سمنان بر تسریع در لایروبی معابر و پلها تاکید و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مسوول باید وسایط نقلیه و تجهیزات مورو  نیاز در مواقع بحران را رفع عیب کرده و مانورهای لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیل ابتدای سال‌جاری افزود: دو منطقه تلوبین و حسین آباد کالپوش و چند نقطه از شهرستان  دامغان در سیل ابتدای سال دچار مشکل جدی تری شد.‌

وی از آغاز فرآیند بازسازی شهرک جدید روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش خبر داد و خاطرنشان کرد: کندی کار در ابتدای بازسازی عمدتا به‌خاطر دقت نظر دستگاه‌ها برای پاسخگویی به اعتراضات مردم بویژه در بخش کالپوش بود. 

استاندار سمنان ادامه داد: اگر دقت لازم از سوی مسئولان مرتبط در بازسازی مناطق آسیب دیده بخش کالپوش صورت گیرد، قطعا سایت جدید یکی از مناطق زیبای استان سمنان خواهد شد.

وی بر ضرورت اصلاح شیب بندی جاده قدیم کالپوش تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود مصالح و آوار واحدهای تخریبی در محدوده قرمز روستا که هنوز جمع آوری نشده، در اسرع وقت با هماهنگی فرمانداری جمع آوری شود.‌

آشناگر با اشاره به نقش مهم پیش‌بینی های هواشناسی در مدیریت بحران‌ها از این اداره کل خواست اطلاعات هواشناسی به موقع در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین دیتاهای هواشناسی قبل از شروع وقت اداری  برای مدیران ارسال شود.

وی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دو منطقه تلوبین و حسین آباد تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های امدادی و از جمله هلال احمر وظیفه دارد تا آموزش همگانی را ارائه و برنامه های کاری و ماهیانه خود را با هماهنگی مدیریت بحران انجام و گزارشهای لازم را به استانداری ارسال کند.‌

آشناگر با اشاره به اهمیت بیمه در زندگی امروز اظهار کرد: باید با کمک دهیاران، بیمه ساختمان‌های مسکونی، حتی از محل ارزش افزوده در روستاها انجام شود. انجام ندادن بیمه منازل روستائیان با کمک خود آنها ، به نوعی سهل انگاری محسوب می شود.‌ ضمن آنکه باید تلاش شود تا در شهرها و بویژه در مناطق محروم ، بیمه منازل فرهنگ سازی گردد.‌

انتهای پیام

تعداد بازدید : 347

ثبت نظر

ارسال