رشته تاریخ در آینده درآمد بالایی خواهد داشت

رشته تاریخ در آینده درآمد بالایی خواهد داشت

مدیر گروه آموزش تاریخ دانشگاه خوارزمی گفت:  پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده رشته  تاریخ جزو برترین رشته‌های تحصیلی باشد.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 7:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

حسین محمدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص برگزاری اولین کنفرانس «فناوری‌های  نوین آموزش تاریخ  از مدرسه تا دانشگاه» در دانشگاه خوارزمی، گفت:  این کنفرانس  با حضور اساتید،  معلمان باتجربه از سراسر کشور برگزار شد؛ همزمان با برگزاری این کنفرانس کنفرانس دیگری نیز با عنوان تجربه زیستی معلمان که مکمل کنفرانس  فناوری‌های نوین آموزشی است برگزار شد.

محمدی افزود: در مجموع بیش از ۹۰ مقاله برای این دو کنفرانس دریافت شد که  از این ۹۰ مقاله حدود ۲۰ مقاله برای ارائه در این   کنفرانس ملی انتخاب شده بود،  معیار انتخاب هم مناسب بودن مقاله و مرتبط بودن با موضوع کنفرانس بود،  این مقالات پس از بررسی و اصلاح آماده چاپ و عرضه خواهند شد.

 وی در ادامه در خصوص اولین همایش فناوری‌های نوین در آموزش تاریخ از مدرسه تا دانشگاه گفت:  در این کنفرانس به بررسی کاربردها و فناوری‌های نوین به خصوص اینترنت و فضای مجازی پرداخته شد،  در این کنفرانس شش پنل و یک کارگاه آموزشی نیز برگزار شد.

این استاد دانشگاه خوارزمی کنفرانس گفت: استقبال بسیار خوبی از این کنفرانس انجام شد و دانشجویان دانشگاه پیام نور  و فرهنگیان  در این کنفرانس حضور داشتند.

استاد دانشگاه خوارزمی یکی از موضوعات بسیار مهم دیگر را ایجاد شغل و کارآفرینی برای دانش آموختگان تاریخ دانست و گفت: بحث کارآفرینی دانشجویان تاریخ بسیار با اهمیت است،  دانش‌آموختگان این رشته در بخش‌هایی مانند بخش میراث فرهنگی و صنعت گردشگری جایگاه حضور دارند، البته یک نکته جالب این است که به صنعت گردشگری پرداخته شود چون  اگر به آن رسیدگی شود از نفت هم درآمد بیشتری تولید می کند.

محمدی در خصوص لزوم افزایش مهارت در فضای مجازی گفت:  دانشجویان باید توانمند باشند و و از اینترنت و فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنند؛ دانشجویان تاریخ باید توانمند باشند و با جهان خود ارتباط برقرار کرده تا بتوانند هویت و کشور خود را معرفی کنند.

وی، آینده رشته تاریخ را بسیار روشن پیش بینی و بیان کرد: ‌ سال آینده پنج گرایش دیگر به رشته تاریخ  افزوده خواهد شد،  البته ما امیدواریم تا چند سال آینده تحولاتی در تاریخ رخ بدهد و این رشته جزو رشته‌های بلند مرتبه باشد تا  فقط کسانی که رتبه علمی بالایی دارند در این رشته حضور پیدا کنند چون  در آینده درآمد خوب و بالایی خواهد داشت.

این استاد دانشگاه خوارزمی ‌در پایان از برگزاری همایش  کنگره تاریخ‌دانان در فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت:  این همایش در رابطه با کارآفرینی و شغل تاریخدانان و فارغ التحصیلان این رشته و ارتباط با گردشگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 612

ثبت نظر

ارسال